روح الله عباسیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه تا قبل از وقوع زلزله 221 مدرسه در سرپل ذهاب وجود داشت، افزود: این مدارس در 738 کلاس درس دایر بود.
وی ادامه داد: هم اکنون پس از زلزله 120 مدرسه از طریق کانکس، 100 مدرسه از طریق ساختمان و یک مدرسه از طریق چادر اداره می شود.
به گفته عباسیان، 36 مدرسه به صورت کامل تخریب شده که وعده ساخت این مدارس تا سال تحصیلی جدید داده شده و اکنون کلنگ زنی سه مدرسه انجام شده است.
مدیر آموزش و پرورش سرپل ذهاب ادامه داد: مدارس سه شیفته از ساعت هشت تا 11، 11 تا 2 و 2 تا پنج دایر است.
عباسیان با اشاره به حضور صددرصدی دانش آموزان سرپل ذهابی در مدارس، اظهار داشت: امتحانات نهایی در کلاس های درس مناطق زلزله زده همزمان با سراسر کشور برگزار شد و مجوز برگزاری امتحانات داخلی با تاخیر نیز گرفته شده است.
عباسیان ادامه داد: با توجه به وقوع زلزله پنج ریشتری اخیر، به نوعی نگرانی و ترس در دانش آموزان دیده می شود که باید هرچه زودتر برای ساخت مدارس اقدام شود.
وی از وجود 17 هزار دانش آموز در سرپل ذهاب خبر داد و گفت: خوشبختانه با کمبود وسایل گرمایشی مواجه نیستیم و کلاس ها دارای شوفاژ و بخاری برقی هستند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.