مراد محمودیان فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میانگین عملکرد محصول مرکبات در هر هکتار از باغ های قصرشیرین را 15 تن اعلام کرد و افزود: وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان و پس لرزه های ناشی از آن باعث ریزش محصول شد و این امر خساراتی را به دنبال داشته است.
وی بیان کرد: با توجه به وقوع زلزله امسال، برداشت محصول مرکبات از سوی باغداران با تاخیر انجام شد و همین مساله باعث بروز آفت در محصولات برداشتی شد.
وی، بیشترین سطح زیرکشت باغ مرکبات بارور در قصرشیرین را مربوط به پرتقال ذکر کرد و اظهار داشت: بقیه باغ های مرکبات قصرشیرین شامل محصولات دیگر از جمله نارنگی، لیموشیرین، لیموترش و گریپ فروت است.
وی با اشاره به کیفیت مطلوب مرکبات این شهرستان اظهارکرد: پرتقال قصرشیرین با پایه های نارنج و لیمو پیوند شده اند که مزه خوب و کیفیت عالی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین، رقم لیمو شیرین تولیدی این شهرستان را که از نظر اندازه و شکل ظاهری کوچکتر از سایر لیموشیرین هاست، دارای طعم و مزه بسیار عالی بیان کرد افزود: این محصول بسیار شیرین و تلخی پس از خوردن را به همراه ندارد.
محمودیان اضافه کرد که مجموع باغ های این شهرستان سه هزار و 445 هکتار است که 900 هکتار آن را مرکبات تشکیل می دهد و از این میزان 450 هکتار آن غیر بارور است.
وی گفت: طرح توسعه 200 هکتار از باغ های مرکبات این شهرستان امسال عملیاتی می شود.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه حدود 30 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.