محمدرضا امیریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: کار توزیع این بسته ها از صبح امروز آغاز شده و تا کمتر از 10 روز به پایان می رسد.
وی خاطرنشان کرد: ارزش هر بسته غذایی بین 2 میلیون و 500 هزار تا سه میلیون ریال است و شامل برنج، روغن، انواع کنسرو، حبوبات، قند و شکر، چای و دیگر اقلام مورد نیاز می شود.
امیریان ادامه داد: در این بسته ها، علاوه بر موادغذایی، اقلام مورد نیاز دیگری مانند لوازم بهداشتی و دارو برای افرادی که نیاز دارند نیز پیش بینی شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه در ادامه با اشاره به صدور 51 هزار دفترچه امدادی در مناطق زلزله زده استان گفت: بسته های یک ماهه براساس اطلاعات ثبت شده افراد در این دفترچه ها توزیع می شود.
وی همچنین با بیان اینکه تاکنون 90 هزار تخته چادر، 40 هزار بخاری برقی و تعداد زیادی چراغ والور و پتو در میان افراد زلزله زده توزیع شده، افزود: در 2 ماهی که از زلزله بزرگ 7.3 ریشتری می گذرد روزی نبوده که همکاران ما اقلام اهدایی از سوی هموطنان را میان حادثه دیدگان توزیع نکرده باشند.
امیریان تاکید کرد: هر کدام از خانوارهای زلزله زده که در چادر یا کانکس حضور دارند نیازی به وسایل گرمایشی داشته باشند در سریعترین زمان ممکن انکانات مورد نیاز در اختیاز ان ها قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: این جمعیت علاوه بر امداد رسانی ها معمول، تیم های حمایت روانی و دوست دار کودک را نیز به مناطق زلزله زده اعزام کرده تا حمایت های روانی لازم از خانواده ها و همچنین کودکان به عمل آورند.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدام های جمعیت هلال احمر، اعزام تیم های پزشکی و درمانی به مناطق زلزله زده و ارائه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی به افرادی است که در زلزله دچار ضایعه نخاعی شدند.
امیریان ادامه داد: همکاران تیم درمانی ما 2 روز در هفته خدمات مورد نظر را در چادرها و کانکس ها به افراد حادثه دیده نخاعی ارائه می کنند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.