فرماندار جوانرود روز جمعه در حاشیه بازدید از روستای هواندران به خبرنگار ایرنا گفت: پس از زلزله 21 آبان ماه شاهد پس لرزه های متعددی بودیم که متاسفانه این پس لرزه ها باعث قطع کامل منابع آب 6 روستای شهرستان جوانرود شده است.
آرش لهونی، برتسریع در حل مشکلات این روستا ها تاکید کرد و از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار اولیه برای حل این مشکل خبر داد و افزود: مابقی اعتبار برای این موضوع از طریق اعتبارات بازسازی و ستاد بحران تامین خواهد شد.
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی جوانرود نیز گفت: براثر پس لرزه های اخیر منابع آب 6 روستای این شهرستان به صورت کامل قطع شده و تلاش مسئولان شهرستان برای حل مشکل آب این روستاها ادامه دارد.
کیکاوس عزیزی نسب افزود: هم اکنون با تانکرهای سیار و بسته بندی شده، آب این روستاها تامین می شود.
وی اظهار داشت: مطالعات اولیه برای بازگرداندن منابع آبی روستاهای یادشده انجام شده است و تلاش برای حل این مشکل ادامه دارد.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد، باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7453/8066 خبرنگار:بهمن کریمی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.