به گزارش ایرنا؛ هوشنگ بازوند ظهر پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات اداره کل بحران استانداری همچنین تاکید کرد دستگاه های اجرایی که در مناطق وقوع زلزله پیمانکار دارند آنها را به حالت آماده باش داشته باشند.
وی همچنین تاکید که شرکت های توزیع برق، گاز و آب و فاضلاب و شرکت های خدمات رسان به صورت ویژه آماده باشند.
استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: هلال احمر باید انبارها را از موادغذایی و دارویی تجهیز کنند و حداقل 40 هزار چادر در انبارهایشان آماده داشته باشند.
بازوند با بیان اینکه روند پس لرزه ها حاکی از کاهش شدت آنها است از مردم استان خواست با هوشیاری، آرامش خود را حفظ کنند.
تاکنون گزارشی از تلفات و خسارات احتمالی زلزله های امروز گزارش نشده است.
به گفته مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه در سه ساعت و نیم اخیر و از ساعت 10:29 دقیقه تا 14 امروز (21 دی)، شهر سومار40 بار لرزیده است.
فرهاد فروزی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام زمین لرزه ها در واقع پس لرزه زلزله بزرگ 7.3 ریشتری شامگاه 21 آبان است و تا چند ماه آینده نیز ادامه خواهد یافت.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
خبرنگار و انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.