به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری استان کرمانشاه؛ محمدرضا عدالت خواه در نشست با اعضای شورای روحانیت و افتای اهل سنت کرمانشاه افزود: حساب فتنه انگیزی اجیر شدگان، تخریب کنندگان اموال عمومی و ناامن کنندگان فضای امن اجتماع از حساب جوانان دستخوش احساسات شده و فاقد انگیزه های ضد امنیتی جدا خواهد بود.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود ساختار و کارکرد دین و مذاهب را با ملاحظه رشد و تعالی انسان برای انتظام و کنترل جامعه انسانی دانست و گفت: وجه اشتراک همه ما قبل از شکل گیری مذاهب جوهر انسانی ماست.
عدالتخواه با تایید تاثیر مثبت عملکرد شورای روحانیت و افتای اهل سنت کرمانشاه که سال ها خدمت چشمگیر داشته است از تلاش ها و فعالیت های این اعضا قدردانی کرد.
او سلام و سپاسگزاری رئیس قوه قضائیه از خدمات شورا را به اعضای شورای روحانیت و افتای اهل سنت کرمانشاه ابلاغ کرد.
در ادامه این نشست رئیس شورای روحانیت و افتای اهل سنت کرمانشاه با معرفی اعضا و بیان سطح علمی و تجربی آنها، این شورا را شورایی منحصر به فرد دانست و گفت: این شورا و زمینه های مشابه آن در کشور از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.
ماموستا 'میرعماد مدنی فر' اظهار کرد که باوجود مذهب رسمی کشور برای اهل سنت در ایران چنین امکانی در کمال وحدت و اخوت فراهم است در حالیکه شاهدیم در مدعی ترین کشورها در بحث حقوق آحاد جامعه مانند آمریکا و اروپا این امکان میسور نیست.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نیز با تقدیر از نگاه مدیریت قضائی استان و حضور او در اجتماعات اهل سنت کرمانشاه این حضور را مایه دلگرمی و ایجاد حس مودت و وحدت در فضای استان برشمرد.
ماموستا ملا مُحمد محمدی بر غنای شورای روحانیت و افتای اهل سنت کرمانشاه تاکید کرد و این شورا را برای پاسخگویی به سئوالات شخصی و استعلامات قضائی و حقوقی شورایی موفق دانست.
در پایان این نشست رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اهدای لوح و هدایایی از زحمات رئیس و اعضای شورای روحانیت و افتای اهل سنت استان تقدیر کرد.
استان کرمانشاه 2میلیون نفر جمعیت دارد که بخشی از این جمعیت در شهرستان های غربی را مسلمانان اهل سنت تشکیل می دهند.
3033خبرنگار و انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.