به گزارش ایرنا؛ حمید شریفی روز دوشنبه در نشست توجیهی طرح اشتغال پایدار روستاییان و عشایر با حضور اعضای شورای اسلامی روستاها، دهیاران و واحدهای راکد و فعال صنعتی بخش کوزران در سرسرای اجتماعات بخشداری افزود: این طرح که از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال مناطق روستایی و عشایر و شهرهای زیر 10هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده، فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در مناطق روستایی است.
او یادآوری کرد که استفاده از تسهیلات این طرح شرایط سنی ندارد و همه افراد اهل روستا به شرط اینکه طرح آنها در روستا اجرا شود می توانند به صورت انفرادی و یا تعاونی متقاضی استفاده از این طرح باشند.
شریفی در ادامه سود کم، وثیقه آسان (سند خانه روستایی، سند زمین کشاورزی، سفته) و نظارت بر طرح تا زمان بهره برداری را از جمله ویژگی های این طرح ملی دانست.

** گوسفند سنجابی برند کوزران
بخشدار کوزران در ادامه این نشست، دامداری و کشاورزی را یکی از محورهای توسعه این بخش عنوان کرد و از مردم خواست طرح های خود را در این زمینه ارائه دهند و با استفاده از تسهیلات دولتی اقدام به راه اندازی واحدهای تولیدی و یا توسعه آن کنند.
شریفی همچنین از گوسفند نژاد سنجابی به عنوان یکی از برندهای کشور نام برد و از دامداران خواست با استفاده از تسهیلات طرح اشتغال روستایی در راه اندازی واحدهای پرورش این نژاد تلاش کنند.
وی یکی از اهداف مهم در طرح اشتغال پایدار روستایی را ایجاد اشتغال واقعی در جامعه دانست و افزود: تسهیلاتی که در اختیار متقاضیان قرار می گیرد باید حتما منجر به اشتغال شود و روند اجرای طرح به صورت مستمر مورد نظارت دقیق قرار می گیرد.
او گفت: در این طرح نظارت دقیق سه گانه و مشاوره قبل، حین و بعد از اجرا به متقاضیان ارائه خواهد شد تا طرح ها منجر به ایجاد اشتغال شود.
60 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری و نواحی صنعتی شهرهای زیر 10هزار نفر جمعیت اختصاص یافته است که سهم استان کرمانشاه از این میزان یک هزار و 760 میلیارد ریال است.
براساس اعلام فرماندار کرمانشاه سهم این شهرستان از اعتبارات طرح اشتغال پایدار مناطق شهری و روستایی 30درصد از مجموع اعتبارات استانی است.
استان کرمانشاه حدود 2میلیون تن جمعیت دارد که نرخ بیکاری در این استان حدود 22درصد است.
بخش کوزران از توابع شهرستان کرمانشاه با 108 روستا و 17هزار تن جمعیت در 48 کیلومتری غربی شهر کرمانشاه قرار دارد.
3209/3033 خبرنگار عباداله آذرگون** انتشاردهنده: فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.