به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز دوشنبه در حاشیه بازدید از دهستان های زلزله زده دیره و منطقه گلین از توابع شهرستان گیلانغرب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای عملیات بازسازی، استفاده از افراد بومی بیکار باید اولویت باشد.
وی با اشاره به موضوع امهال تسهیلات بانکی مناطق زلزله زده، این مساله را تمام شده عنوان کرد و اظهار داشت: شعب بانکی که در این زمینه تخطی کنند، با آنها برخورد قانونی می شود.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز با ارائه گزارشی از روند کار بازسازی در مناطق زلزله زده بیان کرد: کار بازسازی در مناطق زلزله زده این شهرستان از پیشرفت و سرعت عمل خوبی برخوردار است.
فرهاد همتی افزود: تاکنون کار ارزیابی خسارت 16 هزار و 800 واحد مسکونی در 192 روستای زلزله زده گیلانغرب انجام شده است.
وی شمار واحدهای احداثی خسارت دیده ناشی از لزله اخیر در گیلانغرب را چهار هزار و 852 واحد و واحدهای تعمیری را نیز بیش از 11 هزار واحد ذکر کرد.
وی اضافه کرد که بیش از 70 درصد واحدهای تعمیری از نوع سه ارزیابی خسارت شد و 30 درصد نیز نوع 2 و یک محسوب می شود.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: همزمان کار آواربرداری در سطح 56 روستا نیز در حال انجام است که تاکنون 510 واحد مسکونی آواربرداری شده است.
همتی افزود: همچنین تاکنون 200 واحد مسکونی همزمان در 35 روستا در مرحله پی کنی است و 40 واحد نیز فنداسیون آن اجرا شد و دیوارچینی 10 واحد نیز تاکنون به اتمام رسید و آماده اجرای سقف است و براین اساس جلوتر از برنامه زمان بندی شده هستیم.
وی اظهار کرد: تاکنون 666 واحد برای اسکان موقت زلزله زدگان توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) سکوسازی شد و 340 کانکس در 29 روستا نصب و 33 کانکس نیز به زلزله زدگان گیلانغرب تحویل شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
7079/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.