به گزارش خبرنگار ایرنا، فرامرز اکبری روز شنبه در جلسه شورای اداری قصرشیرین افزود: از مجموع واحدهای آسیب دیده این شهرستان، 806 واحد تخریبی نوع یک و 2 شهری و سه هزار و 816 واحد مسکونی نیز از نوع تعمیری است.
وی اظهار کرد: در مجموع از پنج هزار و 459 واحد ارزیابی خسارت شده از سوی بنیاد مسکن استان تهران به عنوان معین بازسازی قصرشیرین، 488 واحد سالم است که این واحدها نیز به علت پس لرزه های اخیر به نوعی دچار ترک خوردگی شده است.
وی با بیان اینکه همچنین 439 واحد روستایی نیز در جریان زلزله اخیر آسیب دیده است، اضافه کرد که تاکنون کار آوار برداری 179واحد مسکونی روستایی انجام شده است و امروز کار آوار برداری واحدهای تخریبی نوع یک در روستاهای این شهرستان پایان می یابد.
فرماندار قصرشیرین اضافه کرد که از مجموع واحدهای آوار برداری شده ، 90 واحد مسکونی هم اکنون در مرحله پی کنی است و تاکنون 106 واحد کانکس اهدایی نیز به آن صاحبان این واحدها واگذار شده است.
اکبری ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته تاکنون 583 تن از شهروندان قصرشیرین برای احداث و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از زلزله اخیر، برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.
وی مهمترین نیاز امروز قصرشیرین را تصویب منطقه آزاد تجاری در مجلس شورای اسلامی، عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن خسروی و بازگشایی مرز رسمی پرویزخان به منظور اشتغال جوانان و مردم بیکار این منطقه زلزله زده و از سرگیری تردد زائران از مرز رسمی خسروی بیان کرد.
وی همچنین از نیم بها محاسبه شدن برق مصرفی مردم این شهرستان زلزله زده خبر داد و گفت: نیاز است با توجه به حضور مردم در چادرهای اسکان، استفاده از برق و آب، همانند سرپل ذهاب، برای مردم قصرشیرین نیز رایگان شود
چون مردم قدرت پرداخت بهای سنگین این قبوض را ندارند.
اکبری از تلاش های بنیاد مسکن استان تهران به عنوان معین بازسازی قصرشیرین در راستای اقدام های صورت گرفته در این بخش قدردانی کرد.
او مهمترین مشکل فراروی قصرشیرین را بیکاری ذکر کرد و گفت: احداث کارخانه علاوه بر رفع معضل بیکاری در جلوگیری از مهاجرت افراد به دیگر شهرها نیز بسیار موثر است.
امام جمعه قصرشیرین نیز در این جلسه با اشاره به همدلی، همراهی و مشارکت مردم ایران اسلامی در یاری رساندن به زلزله زدگان گفت: در این حادثه همه ملت ایران برای کمک رسانی به مردم زلزله زده بسیج شدند و پای کار آمدند.
حجت الاسلام علی ملکی افزود: قصرشیرین پیشانی نظام است و نباید مردم آن برای نان شب محتاج باشند و این شهرستان مرزی از ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال پیدار برخوردار است که این مزیت ها باید شناسایی و به کار گیری شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/3012/3033 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.