به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار بهمن ریحانی سه شنبه شب در همایش گروه های جهادی خیران اصناف، بازاریان و تجار سراسر کشور در حسینیه شهید دکامی زاده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین افزود: استان کرمانشاه با جمعیت 2 میلیونی و داشتن بیش از 371 کیلومتر مرز با عراق دارای تنوع قومیتی با مذهب مختلف اسلامی شیعه، سنی و اهل حق است.
وی اظهار کرد: در زمان دفاع مقدس این اقوام و مذاهب مختلف اسلامی با وحدت برای دفاع از مرزهای ایران اسلامی و ارزش ها تا پای جان ایستادند.
فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون وحدتی که بین قومیت ها بوده فرصت های خوبی در اختیار ما گذاشته است.
ریحانی افزود: کرمانشاه تابلویی از افتخارهای دفاع مقدس و ارزش ها و سینه ستبر در مقابل تهاجم دشمن است.
وی گفت: بخش قابل توجهی از تاریخ انقلاب مدیون مجاهدت های کسبه و بازار و معتمدان اصناف است و در جنگ تحمیلی در اوج سختی های اقتصادی، تجار بزرگی از جبهه پشتیبانی کردند.
وی اضافه کرد: امروز این پشتیبانی و سیل مهار نشدنی کمک های بازار و اصناف در زلزله کرمانشاه در کمتر از 24 ساعت بعد از حادثه صحنه را دگرگون کرد طوری که حقیقت مدیریت آن دشوار بود.
ریحانی افزود: یکی از مولفه های اقتدار امنیتی کشور همین حضور و پشتیبانی مردم است.
وی گفت: امروز این اقتدار امنیتی که در برابر همه ظلم ها و تجاوز ها در عراق و سوریه و یمن می بینیم به خاطر صدور این اعتقاد و شاکله مردمی است .
فرمانده سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه گفت: سپاه پاسداران طبق وعده مقرر اسکان موقت با کانکس را در مناطق زلزله زده به پایان خواهد رساند و از اکنون باید به فکر اسکان دائم مردم آسیب دیده بود.
رئیس بسیج اصناف کشور نیز گفت: اعمال مدیریت واحد بر کمک های خیران اصناف و بازار و برنامه ریزی برای روند بازسازی ها 2 هدف برگزاری این نشست است.
غلامرضا حسن پور افزود: این یک همایش بی نظیر است که هم روسای اصناف و اتاق بازرگانی و هم خیران یکجا جمع شوند تا با صدای واحد و داوطلبانه کارهای اصلی و ضروری را برای این مناطق به ثمر برسانیم.
وی اظهار کرد: بسیجیان اصناف علاوه بر امداد و نجات و ارسال اقلام ضروری تا امروز روزانه حداقل 10 هزار پرس غذای گرم را توزیع کرده اند.
وی گفت: بسیجیان اصناف 190 میلیارد ریال کمک نقدی و 712 کانکس را به مناطق زلزله زده اهدا کردند.
وی اضافه کرد: اردوهای جهادی اصناف به صورت مداوم انجام شده و امروز بزرگترین آن به عنوان یک همایش برگزار شده است.
وی گفت: ورود به بازسازی ها از برنامه های بسیج اصناف است و هر صنفی در بازسازی مغازه ها و مراکز فروش صنف خود ورود خواهند کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
قصرشرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
3012/7079/3033 خبرنگار : نازنین باباخانی ** انتشار دهنده: فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.