به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا رحیمی عصر شنبه در کارگروه اشتغال که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، همچنین به تخصص چهار هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال روستایی اشاره کرد و افزود: تمامی دستگاه های اجرایی از این تسهیلات استفاده کنند.
وی اظهار کرد: فرمانداران مکلف هستند که کارگروه اشتغال شهرستان ها را به منظور تصویب مبالغ مورد نیاز برای توسعه روستایی تشکیل دهند.
به گفته معاون استاندار کرمانشاه، تاکنون سهم استان ها به منظور اعطای این تسهیلات به مردم مشخص نشده است.
رحیمی همچنین به اختصاص هشت هزار و 470 میلیارد ریال تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال فراگیر در استان اشاره و تاکید کرد: هر کدام از دستگاه ها باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا از بودجه در نظر گرفته شده برای توسعه روستاهای استان بیشتر استفاده شود.
وی ادامه داد: باید در توزیع این اعتبارات میزان محرومیت، آمار اشتغال و جمعیت روستاها و شهرستان ها را در نظر گرفت.
معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اولویت پرداخت تسهیلات به منظور توسعه روستاها باید محرومیت مناطق باشد، گفت: روستاهای شهرستان کرمانشاه نیز از محرومیت بالایی برخوردارند که باید در توزیع اعتبارات نگاهی ویژه به آنان شود.
رحیمی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت های مناطق را در توسعه روستاها و ایجاد اشتغال در نظر بگیریم، ادامه داد: توسعه کشاورزی، دامداری، گردشگری و صنایع تبدیلی در این زمینه باید مدنظر قرار گیرند.
وی عنوان کرد: به منظور کمک به واحدهای تولیدی به دنبال تلفیق کمک های فنی اعتباری با تسهیلات توسعه پایدار هستیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 87 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7445/8066خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.