امید قادری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: زنانی که مسکن و خانه خود را از دست داده اند با کمک خیران دارای کانس می شوند و تا به امروز در حوزه اجتماعی بیش از 145 کانکس به زنان سرپرست خانوار اعطا شده است.
به گفته قادری، تاکنون 118 معلول در مناطق زلزله زده استان شناسایی شده اند که 16 نفر دچار معلولیت شدید هستند که برای آنان حق معلولیت و پرستاری برقرار می شود.
وی به شناسایی 13 کودک بی سرپرست اشاره کرد و افزود: این کودکان پدر و مادر خود را از دست داده اند که به دلیل بافت فرهنگی جامعه در اختیار بستگان نزدیک و درجه یک قرار گرفته اند.
وی افزود: آمار این کودکان برای برقراری مستمری و دیگر خدمات بهزیستی اعلام شده و نحوه خدمت رسانی به خیرانی که خواهان کمک به این کودکان هستند قرار می گیرد.
مدیرکل بهزیستی کرمانشاه، از غربالگری روانشناسی 10 هزار و 200 نفر از زلزله زدگان استان توسط بهزیستی خبر داد و گفت: از مردم و خیران خواهان همکاری با تیم های بهزیستی هستیم تا بتوانیم این خدمت را تکمیل کنیم.
قادری یادآور شد، خدمات گفتاردرمانی و کاردرمانی نیز امروز در سرپل ذهاب برقرار شده که تا پیش از این وجود نداشته است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 87 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
80667460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.