دکتر سعیدی که متخصص جراحی مغز، اعصاب و ستون فقرات است، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه هانیه بر اثر ریزش تیرآهن و آوار منزل مسکونی در جریان زلزله یک ماه پیش دچار دررفتگی و شکستگی مهره شده بود، افزود: هانیه 22 آبان یعنی روز بعد از زلزله به بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه منتقل شد و در همان روز زیر عمل جراحی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه براثر در رفتگی و شکستگی مهره ها و صدمه دیدن ستون فقرات، هانیه از ناحیه 2 پا فلج شده بود و نمی توانست راه برود، گفت: بعد از انجام عمل جراحی مهره های در رفته به سرجایش برگشت و فشار از روی نخاع او برداشته شده و نخاع هم آزاد شد.
وی با بیان اینکه تاکنون تنها یک عمل جراحی بر روی هانیه انجام شده است، اظها کرد: بعد از انجام عمل اکنون مراحل فیزیوتراپی را آغاز کرده ایم و خوشبختانه اکنون هانیه می تواند پاهای خود را تکان دهد.
وی تنها نیاز فعلی هاینه را فیزیوتراپی دانست و گفت: این اقدام اکنون در بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه برای هانیه انجام می شود.
دکتر سعیدی با بیان اینکه هفته جاری عازم همایش جهانی علمی و تخصصی ستون فقرات در جزیره کیش هستم، گفت: عکس های قبل و بعد از ستون فقرات هانیه را نیز در این همایش ارائه می دهیم و از آخرین دستاوردهای علمی دنیا برای بهبودی هانیه بهره خواهم گرفت.
این متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات، همچنین آرامش را از دیگر نیازهای هانیه دانست و گفت: این دختر بچه به دلیل مشکلات ناشی از زلزله و تخریب منزل مسکونی و مصدوم شدنش اضطراب دارد که باید تلاش کنیم او را آرام کنیم.
وی با بیان اینکه هزینه فیزیوتراپی و درمان رایگان هانیه را شخصا بر عهده گرفته ام، گفت: هانیه نمونه یک انسان فداکار و ایثارگر است که با این سن کم خود درس بزرگی به همه داد و در جامعه باید بیشتر به این افراد بها داد.
وی با بیان اینکه چنین حوادثی ممکن است برای خیلی از افراد به وجود بیاید از همه مردم و خیران و دستگاه های دولتی خواست تا بهبودی کامل هانیه او را حمایت کنند.
دکتر سعیدی با اشاره به اینکه خانواده این دختر بچه مشکل اسکان در شهر کرمانشاه برای پیگیری روند درمان او را داشتند، گفت: به همت خیرین یک واحد مسکونی در کرمانشاه در اختیار این خانواده قرار گرفت.
وی همچنین با بیان اینکه صدمات نخاعی هزینه بر است، گفت: در طول سال افرادی به دلیل سقوط از ارتفاع و یا تصادف دچار ضایعه نخاعی می شوند که جا دارد یک مرکز بازپروری ستون فقرات و نخاع در استان کرمانشاه ایجاد و این بیماران را زیرپوشش ببرد.
وی یادآوری کرد در مواردی مانند هانیه مردم به صورت موردی کمک می کنند اما وجود این انجمن برای پوشش همه بیماران ضایعه نخاعی ضروری است.
گفتنی است مادر هانیه در تهران و برادرش در همدان بستری هستند و قرار است به زودی از بیمارستان مرخص شوند.
فداکاری هانیه بازتاب های فراوانی در سطح کشور داشت تا جاییکه افراد خیر فراوانی برای حمایت از او اعلام آمادگی کرده اند.
استانداران اصفهان و خوزستان نیز آمادگی خود را برای حمایت و تقبل هزینه های درمانی این دختربچه فداکار اعلام کرده اند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 87 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/3033 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.