رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پلدختر از راه‌اندازی دفتر ژئو پارک زمین لغزش سیمره در تالاب‌های ولیعصر این شهرستان خبر داد.

 میر شهرام میررضایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر اظهار داشت: تالاب‌های شهرستان پلدختر بیش از 11 هزار سال قبل از میلاد مسیح  بر اثر زلزله‌ای با قدرت 7 ریشتر در کبیرکوه به وجود آمده‌اند.

 میرزایی افزود:به همین دلیل ما تمامی تلاش‌های خود را در این زمینه به کار گرفتیم دفتر مطالعات ژئوپارک زمین لغزش سیمره در محل پارک طبیعت و تالاب‌های ولی عصر(عج) پلدختر را راه‌اندازی و تجهیز کردیم.

وی عنوان کرد: این پدیده طبیعی نادر که در دنیا کم‌نظیر است، مورد توجه بسیاری از طبیعت دوستان، دانشمندان، متخصصان زمین شناسی، محیط زیست و باستان شناسان قرار گرفته است.
 
میرزایی گفت: دفتر ژئو پارک زمین لغزش سیمره، زمینه لازم برای معرفی این پدیده را به مجامع بین‌المللی در راستای راه‌اندازی تورهای گردشگری، علمی و سایر دوست‌داران طبیعت فراهم می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پلدختر در ادامه افزود: این تالاب‌های 3 گانه زیر نظر اداره منابع طبیعی این شهرستان هستند و این اداره مجوز هیچ‌گونه برداشت آب از این تالاب‌ها را به افراد جهت کارهای کشاورزی نمی‌دهد و تمام تلاش خور را برای حفظ و نگهداری این آثار طبیعی و ارزشمند به‌کار می‌گیرد.

 تالاب‌های 3 گانه ولیعصر با مساحت 165 هکتار در 7 کیلومتر شهرستان پلدختر واقع در استان لرستان از زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این شهرستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.