علی سبحانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بحث آلودگی و غیرقابل شرب بودن آب روستاهای زلزله زده استان به هیچ عنوان صحت ندارد چرا که آب به صورت کلرزنی و تصفیه شده وارد مدار می شود.
وی تصریح کرد: علاوه بر آن کارشناسان مرکز بهداشت، پس از تائید کیفیت آب توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، آزمایش های لازم را برای کنترل کیفیت انجام می دهند.
سبحانی خاطرنشان کرد: عموما منابع آب روستاها از طریق چاه تامین می شود و همکاران ما به همراه کارشناسان مرکز بهداشت به صورت روزانه کیفیت و سالم بودن آب را کنترل می کنند.
مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه افزود: اگر هم در روزهای اخیر آب یکی 2 روستا تغییر شکل داده و مقداری کدر یا گل آلود شده است به دلیل پس لرزه های متعدد و گاه با ریشترهای بالا در مناطق زلزله زده است که ممکن است باعث شکستگی و یا ترک خوردن مخازن تامین آب شده باشد که آن هم به سرعت توسط همکاران مستقر در این مناطق ترمیم و رفع می شود.
وی گفت: پس از تعمیر و مرمت محل شکستگی و یا ترک خوردگی، آبی که قرار است وارد مدار شود توسط آزمایشگاه سیاری که در مناطق زلزله زده راه اندازی شده کنترل کیفیت می شود.
سبحانی در ادامه از توزیع 700 هزار بطری آب بسته بندی شده در مناطق روستایی زلزله زده طی یک ماه اخیر خبر داد و گفت: علاوه بر آن 25 تانکر سیار بالغ بر 110 سرویس آب شرب به افراد حادثه دیده ارائه می کردند.
مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مدت یک ماه اخیر 110 روستای زلزله زده در سرپل ذهاب و قصرشیرین به شکل روزانه کار آبرسانی به آن ها انجام می گرفت.
وی در پایان بار دیگر با تاکید بر سالم بودن آب شرب روستاهای زلزله زده استان، گفت: روزانه 10 نفر از مدیران ستادی شرکت آب و فاضلاب روستایی کرمانشاه در مناطق زلزله زده حضور پیدا می کنند و آماده پاسخگویی به مردم و رفع مشکلات احتمالی آن ها را دارند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 87 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.