به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر بهمن روشنی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با همکاری بهورزان شهرستان های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی، مصدومانی که نیاز به مراقبت بیشتر دارند را شناسایی و آنها را مجددا معاینه و درمان می کنیم.
وی همچنین اظهار کرد: در راستای اجرای طرح پایش، مصدومانی که برای مداوا به خارج از استان کرمانشاه اعزام شده اند و به استان بازگشته اند را نیز تحت مراقبت قرار می دهیم.
وی با بیان اینکه تاکنون حدود 91 بیمار نیاز به پیگیری را در 2شهرستان سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی شناسایی کرده ایم، گفت: امروز 16تیم درمانی شامل پزشک، پرستار و نیروهای معاونت درمان برای ویزیت مصدومان به این 2 شهرستان اعزام شدند.
وی اظهار کرد: بیماران پس از ویزیت اگر نیاز به کاردرمانی و یا بستری داشته باشند با تشخیص تیم درمانی اقدامات برای آنها انجام می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به اقدامات این معاونت در زلزله اخیر اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی با 90دستگاه آمبولانس و 11دستگاه اتوبوس آمبولانس به اعزام مصدومین زلزله پرداخت.
به گفته او غیر از دانشگاه علوم پزشکی از امکانات دیگگر ارگان ها از جمله سپاه، هلال احمر و ارتش هم برای اعزام مصدومان استفاده شد.
وی اظهار کرد: در 6روز اول زلزله، 14هزار و 695مصدوم در مراکز درمانی و بیمارستانی استان کرمانشاه پذیرش شد و 400بیمار هم به استان های تهران، البرز، اصفهان و همدان اعزام گردید.
دکتر روشنی با بیان اینکه در این مدت یک هزار و 800مورد عمل جراحی نیز انجام شد افزود: یک مورد پیوند دست نیز در بیمارستان بیستون برای یک بچه که در زمان زلزله دچار آسیب شده بود، انجام گرفت.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033خبرنگار و انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.