دکتر علی الماسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متعاقب وقوع زلزله استان کرمانشاه و آسیب های وارده بر شهروندان و همچنین تخریب تعداد قابل توجهی از ابنیه و زیرساخت های ارائه دهنده خدمات سلامت در چند شهرستان استان و نیز پیرو تصمیمات متخذه در جلسه فوق العاده این معاونت با معاون اجتماعی وزارت بهداشت، این راهنما تهیه و تدوین شد.
وی اظهار کرد: انتظار می رود این دستورالعمل در ساعات اولیه وقوع حادثه که ساعات اولیه کلید طلایی نجات محسوب شده و در حقیقت همان ساعات به هم ریختگی امور، سر درگمی ها، بی اطلاعی ها و کم اطلاعی مسئولان از آن چه واقع شده می باشد به مثابه پروتکلی اجرایی عمل نماید.
وی یادآوری کرد همچنین در قالب این راهنما، با سامان دهی سریع انواع مشارکت های مردمی، طراحی نقشه ها یا راهکارهای اجرایی برای شناسایی و اطلاع یابی سریع از آن چه اتفاق افتاده، تشخیص نیازهای فوری به ترتیب اولویت آن ها، گردآوری و سازمان دهی مشارکت های مردمی و هدایت آن ها به طرف برآورده سازی نیازهای نظام سلامت چون درمان، دارو، تجهیزات و نیز بازسازی، تعمیر و یا ساخت و به کارگیری مجدد زیرساخت های تخریب شده عمل کند.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: آنچه در تهیه این دستورالعمل ها، مورد توجه بوده، علاوه بر تکیه بر تجربیات حاصله از این حادثه تلخ و مستند کردن اقدام های انجام شده توسط وزارت بهداشت و معاونت های مختلف دانشگاه و مساعدت های سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور، استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی است.
الماسی همچنین ابراز امیدواری کرد که این اقدام بتواند موجبات برآورده سازی و پاسخ گویی به نیاز اساسی تهیه و تدوین دستورالعمل های اجرایی سراسری مورد نیاز را فراهم آورد.
وی همچنین از نخبگان مدیریتی و فکری نظام سلامت دعوت کرد تا با ارسال پیشنهادها و نکته نظرات خود، به آدرس ایمیل های alialmasi@yahoo.com و aalmasi@kums.ac.ir ضمن ایفای نقشی مؤثر در تدوین این دستورالعمل ها، به اصلاح کاستی ها و رفع ایرادهای احتمالی آن ها بپردازند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 579 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی**انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.