زلزله 7 و سه دهم ریشتری 21 آبان در قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب و ازگله، خسارت زیادی به تاسیاست آب و فاضلاب این مناطق وارد کرد که با تلاش مسئولان، مشکل شکستگی های شبکه آب برطرف شد و اکنون آب این شهرستان ها قابل آشامیدن است.
مطالبی تحت عنوان این که آب این شهرستان ها هم اکنون مشکل دارد و قابل آشامیدن نیست، این روزها در فضای مجازی و دربرخی کانال های تلگرامی دست به دست افراد می چرخد و این امر باعث شده مردم تنها از آب های معدنی برای آشامیدن استفاده کنند.
روسای اداره آب و فاضلاب این شهرستان ها عنوان کردند که آب آشامیدنی شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون هیچ مشکلی ندارد و طبق تاییدیه بهداشت و درمان، قابل استفاده است.

**رییس اداره آب و فاضلاب شهری قصرشیرین گفت: براساس نمونه های آزمایش شده و تایید شبکه بهداشت و درمان، آب آشامیدنی این شهرستان بهداشتی، سالم و قابل استفاده است.
علی محمد آزادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آب آشامیدنی این شهرستان از مخزن 15 هزار متر مکعبی منبع سراب گرم تامین می شود و کاملا بهداشتی و سالم و قابل استفاده است.
به گفته وی، عملیات شستشو و گندزدایی این مخازن بعنوان تامین کننده آب آشامیدنی شهر، در راستای ارتقای سطح کیفی و به منظور اطمینان از سلامت آب به صورت مداوم انجام می شود.
وی اظهار داشت: به غیر از چند روز نخست واقعه زلزله، آب اشامیدنی شهرستان قصرشیرین هیچ گاه قطع نبوده است و این امر همچنان نیز ادامه دارد.
آزادی گفت: اداره آب و فاضلاب شهری قصرشیرین هم اکنون پنج هزار و 600 مشترک را زیرپوشش دارد و علاوه بر این شهر، تامین آب آشامیدنی شهرهای سومار، نفت شهر و مرزهای خسروی و پرویزخان را نیز بر عهده دارد.
وی از مردم خواست به شایعه های مربوط به آلودگی آب آشامیدنی در فضای مجازی توجه نکنند و با اطمینان خاطر از این نعمت الهی استفاده کنند.

**رییس اداره آب و فاضلاب سرپل ذهاب نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون آب شهر طبق مجوزی کتبی و تاییدیه بهداشت و درمان و با توجه به نمونه های بهداشتی، هیچ مشکلی ندارد و کاملا سالم و بهداشتی و قابل آشامیدن است.
جواد کریمی اظهار کرد: هر روز با انجام نمونه های بهداشتی، نسبت به بهداشتی بودن آب آشامیدنی سرپل ذهاب اقدام می شود.
وی ادامه داد: در هیچ نقطه شهر سرپل ذهاب قطعی آب نداریم و مردم به شایعه مربوط به آلودگی آب در برخی فضای مجاری توجه نکنند و از آب آشامیدنی شهر با اطمینان استفاده کنند.
وی در پاسخ به سوالی در مورد کلیپ های منتشر شده از آب های آلوده سرپل ذهاب در فضای مجازی گفت: این کدورت مربوط به استفاده نکردن منازلی است که از ابتدای زلزله تاکنون از آب منزل استفاده نکردند و پس از گذشت پنج دقیقه از جریان، آب داخل لوله تمیز، روشن و شفاف می شود.
وی شمار مشترکان زیرپوشش اداره آب و فاضلاب شهری سرپل ذهاب را 15 هزار و 800 مشترک بیان کرد.

** رییس اداره آب و فاضلاب شهری گیلانغرب نیز با بیان اینکه آب آشامیدنی گیلانغرب هم اکنون مشکلی به لحاظ سلامت ندارد، گفت: مردم با خیال راحت، از آب آشامیدنی شهری استفاده کنند.
فرشاد باوندپور به خبرنگار ایرنا افزود: آب شهر گیلانغرب از چشمه سراب تامین می شود و اداره آب و فاضلاب شهری گیلانغرب هم اکنون هفت هزار مشترک را زیرپوشش دارد.
وی اضافه کرد: مردم به شایعه غیربهداشتی بودن آب آشامیدنی شهرستان توجه نکنند و با اطمینان خاطر می توانند از آب شهری استفاده کنند.
شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه در مجموع حدود 200 هزار تن جمعیت دارند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 521 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق ارزیابی صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.