کامران آبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع 48 باب آموزشگاه این شهرستان، 25 باب آموزشگاه روستایی است که در جریان زلزله اخیر تنها یک مدرسه روستای سید حاتم تخریب شده است.
وی اظهار کرد: بقیه مدارس روستایی در جریان زلزله اخیر آسیب جزیی دیده است و در حد تعمیرات و تعدادی نیز سالم هستند.
وی بیان کرد: دانش آموزان مدرسه روستای سید حاتم که در جریان زلزله اخیر ساختمان مدرسه آنها تخریب شده است، فعالیت آموزشی خود را در چادر از سر گرفته اند.
رییس اداره آموزش و پرورش قصرشیرین اظهار کرد: خوشبختانه تنها 2 تن از دانش آموزان و فرهنگیان قصرشیرین در زلزله اخیر مصدوم شدند و بقیه دانش آموزان و فرهنگیان در صحت و سلامت کامل هستند.
آبی گفت: از مجموع 23 آموزشگاه شهری نیز 2 مدرسه شامل متوسطه اول و دوم پسرانه با 400 دانش آموز در جریان زلزله اخیر تخریب شد.
وی اضافه کرد: دانش آموزانی که در این مدارس مشغول به تحصیل بودند، اکنون به مکان پژوهش سرا و مدرسه نوساز خیران برادران انتقال یافتند تا کار تحصیل علم و دانش آنان از سرگرفته شود.
وی با بیان این که بقیه مدارس شهری نیز آسیب دیدگی آن ها در حدی نیست که مانع برگزاری کلاس های درس شود، بر لزوم تعمیر و بازسازی ساختمان آموزش و پرورش قصرشیرین که در جریان زلزله اخیر خسارت جدی دیده است، تاکید کرد و ادامه داد: تحقق این مهم نیازمند تخصیص اعتبار کافی و مورد نیاز است.
وی افزود: آموزش به دانش آموزان برای ایمنی در برابر زلزله و حفظ آرامش نیز در دستور کار مدارس شهرستان است.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 505 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.