به گزارش ایرنا، علیرضا رفیعی پور روز شنبه در جمع خبرنگاران در کرمانشاه افزود: در زلزله اخیر هشت شهرستان و بیش از 650 روستای استان خساراتی به حوزه های دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم و نیز حوزه زیرساخت های صنایع بالادستی و پایین دستی مرتبط با دام و طیور وارد شد.
وی گفت: در همان روز اول معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور به استان کرمانشاه اعزام شد تا از نیازمندی هایی که در روزهای اول در این مناطق ضرورت دارد، پشتیبانی کند.
وی اظهار کرد: همچنین با کمک تیم های استانی ارزیابی بیش از 650 روستا که خسارت دامی داشتند انجام گرفت و در کنار آن روستاهایی که دام، آبزیان و طیور تلف شده داشتند به صورت کامل از لاشه ها پاکسازی و دفن بهداشتی شدند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به دفن بهداشتی لاشه های تلف شده در مناطق زلزله زده توسط اکیپ های دامپزشکی تصریح کرد: با توجه به اینکه این موضوع ضرورت بهداشت عمومی را می طلبید و امکان بروز بیماری ها وجود داشت، اکیپ ها به سرعت این کار را به انجام رساندند.
رفیعی پور با تصریح اینکه کار دفن بهداشتی در 350 روستا در بازه زمانی مناسبی انجام شد، گفت: با توجه به اینکه آمار اتلاف در این مناطق ارقام سنگینی بود، کار جهادی و شبانه روزی و ایثارگرانه همکاران دامپزشکی این مهم را میسر کرد.
رئیس سازمان دامپزشکی خاطرنشان کرد: در روزهای اول وقوع زلزله پس از تشکیل ستاد بحران در تمام استان ها و در سطح ملی، تلاش شد سهمی از منابع استان ها به استان زلزله زده کرمانشاه تخصیص یابد.
وی با اشاره به اکیپ های دامپزشکی در مناطق زلزله زده کرمانشاه خاطرنشان کرد: 65 اکیپ مشغول خدمت رسانی در این مناطق بودند، تعداد 25 اکیپ هم آماده بودند تا در صورت لزوم اعزام شوند.
او همچنین افزود: 700 هزار قطعه ماهی و بیش از 10 هزار راس دام سبک و سنگین در این مناطق تلف شدند و برای جلوگیری از انتشار بیماری ها اکیپ های دامپزشکی آنها را به طریق بهداشتی دفن کردند.
وی افزود: همانطور که درصدی از اعتبارات و امکانات استان های همجوار را به کرمانشاه تخصیص دادیم و امکانات همچنان در حال انتقال است، تمام تلاش می کنیم تا با هر تخصیص که دریافت می کنیم، تخصیص استان کرمانشاه را به درصد واقعی و کامل انجام دهیم.
رفیعی پور افزود: در حوزه بهداشت و پیشگیری وظیفه خود را انجام می دهیم تا به دامداران کرمانشاهی خدمت رسانی کنیم و برای این موضوع از ظرفیت و امکانات تمام استانهای دیگر هم استفاده خواهیم کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 505 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.