به گزارش ایرنا؛ علیرضا رفیعی پور روز شنبه در بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با تقدیر از همکاران دامپزشکی برای مدیریت مناسب بحران پیش آمده هدف از سفر خود به این مناطق را دیدار با مسئولان استان برای اطلاع از آخرین وضعیت اقدام های انجام شده و همچنین دیدار با مردم و دامداران خسارت دیده این مناطق عنوان کرد.
وی بیان کرد: اطلاعاتی از سوی سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در اختیار بنده گذاشته شد بیانگر این است که در مدت کوتاهی عملکرد فوق العاده ای با همکاری ستاد بحران در این مناطق انجام شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه افزود: ستاد بحران دامپزشکی با تشکیل اکیپ ها و اعزام آنها بزرگترین کمک را به مردم این مناطق کردند و نتایج تلاش های آنها در بین مردم، بهره برداران و تولیدکنندگان کاملا مشهود است.
رفیعی پور به اقدام های سازمان دامپزشکی در خصوص این بحران اشاره کرد و گفت: ما هم در تهران تصمیم گرفتیم که انبارهای سازمان و استان ها به روی کرمانشاه برای تهیه سموم، وسایل حفاظت فردی و... باز باشد تا از این بحران عبور کنیم.
وی تصریح کرد: برای اینکه بیماری متوجه دام و طیور در این مناطق نشود، تیم های عملیات واکنش سریع باید با هوشیاری بیشتر و آماده تر در این زمینه عمل کنند تا بیماری های دامی در خلا ایجاد شده به واسطه زلزله، بروز نکند.
او در ادامه ابراز امیدواری کرد که با تداوم عملکرد حمایتی استاندار کرمانشاه و ادامه خدمات دامپزشکی حجم این مصیبت را کم کنیم و شاهد رونق دوباره تولید در این مناطق باشیم.
وی یادآور شد: خدمات بهداشتی و فنی دامپزشکی در ادامه کار و تا انتهای بازسازی مناطق به تولیدکنندگان ادامه دارد تا تولید با کیفیتی داشته باشند و این موضوع به طور قطع به کمیت هم کمک می کند.
براساس اعلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در حادثه زلزله 21 آبان 30 هزار راس دام در استان تلف شده که یک هزار راس آن دام سنگین است و برای جبران خسارت دامداران در مجموع 210 میلیارد ریال اعتبار لازم است که در صورت تامین اعتبار به دامداران پرداخت خواهد شد.
همچنین در این زلزله به 168 واحد پرورش ماهی خسارت وارد شد و 3.5 میلیون قطعه بچه ماهی در حادثه زلزله در این واحدها تلف شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 505 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دیدند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.