آیت الله امان نریمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: موضوع تفرقه، اختلاف و جدایی دقیقا خلاف آن چیزی است که دین اسلام از مسلمانان و مردم خواسته است.
وی ادامه داد: مسئله تفرقه و اختلاف افکنی آنچنان در دین اسلام نکوهیده است که قرآن خطاب به پیامبر (ص) راجع به این افراد می فرماید که ای رسول، تو با آن ها کاری نداشته باش، نه تو از آن هایی و نه آن ها از تو و در این میان فرقی هم نمی کند فرد تفرقه افکن چه دین و مذهبی داشته باشد.
آیت الله نریمانی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های گذشته همواره دشمنان از جهل و غفلت برخی امت های اسلامی استفاده کرده اند و تا توانسته اند بر طبل تفرقه کوبیده اند.
نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت امام (ره) با درایت و دوراندیشی بسیار خاصی از 12 تا 17 ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند تا توجه مسلمانان بیش از پیش به اهمیت وحدت جلب شود.
وی گفت: در سال های اخیر نیز رهبر معظم انقلاب، بزرگان دین اسلام و علمای برجسته شیعه و سنی نیز همواره بر افزایش وحدت و همدلی میان جوامع اسلامی تاکید کرده و این موضوع را باعث شکست دشمنان دانسته اند.
آیت الله نریمانی همچنین وضعیت اتحاد در استان کرمانشاه را نیز بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: مردم این استان با مذاهب گوناگون ده ها و صدها سال است که در نهایت صلح و آرامش و با کمترین اختلافی کنار یکدیگر زندگی کرده اند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری افزود: این روابط خوب و حسنه در بسیاری از موارد به ازدواج هم ختم شده تا عملا ثابت شود کرمانشاه یکی از استان های پیشرو در حفظ وحدت و همبستگی است.
وی گفت: در کرمانشاه اگر شعار اتحاد و وحدت سرداده می شود به آن نیز عمل می شود چرا که این دستور دین و قرآن است و تفرقه افکن ارزش و آبرویی در دنیا و آخرت نخواهد داشت.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.