فرامرز اکبری روز پنجشنبه در پیامی که در اختیار ایرنا قرار گرفت، اظهار داشت: روزهای سخت و بحران با کمک، همیاری و همدلی شما مردم صبور گذشت اما در این بحران لحظه های شیرین و به یاد ماندنی هم رقم خورد که ذائقه تلخ ما را شیرین کرد.
وی بیان کرد: همراهی و همدلی اقشار مختلف مردم ایران اسلامی با سفر با برکت رهبر معظم انقلاب، دلجویی معظم له و صدور دستورهای حکیمانه به دولت و تمام قوای نظامی و انتظامی و همه بخش های نظام، سفر با برکت رییس جمهوری و هیات دولت، تلاش مدیران و دست اندرکاران و از همه مهمتر صبر و همدلی و همراهی مردم، از جمله این لحظه های ناب است.
فرماندار قصرشیرین در ادامه این پیام بیان کرد: اکنون که شرایط اضطرار را پشت سر گذاشته ایم ، کار برآورد خسارت در روستاهای شهرستان به پایان رسید و بازسازی مناطق آسیب دیده، آغاز شده است.
اکبری اظهار کرد: در مناطق شهری نیز پس از اتمام بررسی میدانی، تا چند روز آینده کار بازسازی واحدهای آسیب دیده آغاز می شود.
این پیام می افزاید: منازل تخریبی با تسهیلات 40 میلیون تومان بازسازی می شود و کار تعمیرها واحدهای مسکونی نیز متناسب با نوع میزان خسارت آغاز خواهد شد.
در ادامه این پیام آمده است: بیش از 18 روز است که شما مردم در چادرها اسکان گزیده اند و چون هوا روز به روز به سمت سردی می رود و شرایط زندگی در چادرها سخت است، آن دسته از افرادی که منازلشان قابل سکونت است به منزل بر گردند و به مالکان واحدهای تخریب نیز کانکس واگذار می شود.
وی در این پیان عنوان کرد: با موافقت استاندار کرمانشاه، خانوارهای زلزله زده قصرشیرین که چادر دریافت کرده اند به عنوان هدیه ناقابل دولت به افراد واگذار و شناسنامه های مردم نیز که در قبال این چادر از آنان دریافت شده، عودت داده می شود.
وی گفت: مطمئنم با صبوری و درایت مردم شهرستان، قصرشیرین شیرین تر از قبل خواهد شد.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق 186 کیلومتر مرز دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون505 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.