به گزاترش خبرنگار ایرنا، هوشنگ باوزند روز پنجشنبه در جریان بازدید از مناطق زلزله زده گیلانغرب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: برای واحدهای مسکونی که در جریان زلزله اخیر کمتر از 50 درصد خسارت دیده اند نیز کمیته ای مامور بررسی شد که براساس نظر این کمیته، مالکان این واحدها نیز از معافیت مالیاتی بهره مند خواهند شد.
وی بیان کرد: برای پرداخت کمک های بلاعوض به زلزله زدگان نیز هر آن چه که بنیاد مسکن تایید کند، محدودیتی نیست و هم کمک بلاعوض و هم تسهیلات مصوب در اختیار خانوارهای آسیب دیده قرار می گیرد.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد که به دامپرورانی که دام آنها در زلزله اخیر تلف شده است، به اذای هر راس دام سبک 6 میلیون ریال و هر راس دام سنگین نیز 30 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می شود.
بازوند، با بیان این که هشت شهرستان استان کرمانشاه از جمله گیلانغرب تحت تاثیر زلزله اخیر قرار گرفته است، گفت: با توجه به بازدیدهای دوره ای و جلسات ستاد مدیریت بحران، مشکلات این شهرستان ها مورد توجه قرار گرفت و اقدام های لازم برای بازسازی نقاط آسیب دیده نیز صورت گرفته است.
نمانیده عالی دولت در استان کرمانشاه، از آغاز کار بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از جمله در گیلانغرب خبر داد و افزود: تمام روستاهایی که تحت تاثیر زلزله قرار گرفته اند، از مزایا و تسهیلاتی که برای زلزله زدگان در نظر گرفته شده، برخوردار خواهند شد.
باوزند، با بیان این که امهال 2 ساله تسهیلات بانکی برای شهرستان گیلانغرب هم لحاظ شده است، اظهار کرد: کار بازسازی مناطق زلزله زده به سرعت در حال انجام است تا در موعد مقرر به اتمام برسد.
استاندار کرمانشاه و هیات همراه ، روز پنجشنبه به منظور بررسی روند امدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله زده ، وارد شهرستان گیلانغرب شد و از روستاهای آسیب دیده در هر 2 بخش گواور و مرکزی این شهرستان بازدید کرد.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 505 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
7079/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.