به گزارش خبرنگار ایرنا، آرش لهونی روز دوشنبه در جلسه مشترک مدیریت بحران شهرستان های جوانرود و ثلاث باباجانی که با حضور وزیر نیرو در فرمانداری ثلاث باباجانی برگزار شد، افزود: مشکلات جوانرود کمتر از سایر شهرستان های استان نیست بنابراین انتظارمی رود این شهرستان نیز از تمام امتیازهای سایر شهرستانهای زلزله زده بهره مند شود.
وی با بیان اینکه زلزله تاثیر فراوانی بر کاهش درآمد مردم از جمله گردشگری و تجارت داشته است، اظهار داشت: علاوه بر بازسازی و دیگر مسائل باید به فکرمعیشت مردم هم باشیم.
لهونی با اشاره به اینکه زلزله باعث رکود اقتصادی جوانرود شده است، خواستار تسریع در اجرایی شدن تنفس 2 ساله تمام وام ها و سایر امتیازهای منظور شده برای زلزله زدگان این شهرستان شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم در چادر، جو روانی خاصی بر آنان حاکم است، جوانان ما در شرایط رقابتی برابری با سایر شهرستان ها نیستند بنابراین لازم است در کنکور سراسری سهمیه ویژه ای برای آنان منظور شود.
فرماندار جوانرود در پایان خواستار احداث سد جوانرود و تخصیص آب سد داریان به این شهرستان با توجه به کمبود آب و دیمی بودن 95 درصد کشت در این شهرستان شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه تاکنون 483 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7453/8066 خبرنگار:بهمن کریمی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.