به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری روز دوشنبه اعلام کرد؛ دکتر اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز در جریان سفر به استان کرمانشاه، در روستای زلزله زده ناوفره حضور یافت و ضمن سرکشی به چادرهای اسکان موقت مردم این روستا، پای درد دل آنان نشست و از دغدغه ها و نیازهایشان مطلع شد.
معاون اول رییس جمهوری همچنین در جمع مردم این روستا ضمن تسلیت به خانواده هایی که عزیزان خود را در اثر زلزله از دست داده اند، برای مجروحین و مصدومین آرزوی شفای عاجل کرد.
وی مردم استان کرمانشاه را مردمی عزیز، بزرگ و آزمایش پس داده توصیف کرد و افزود: مردم این استان و بویژه مردم سرپل ذهاب پهلوانانی هستند که دوران سخت را با صبر و بزرگواری پشت سر گذاشته اند و در مقاطع مختلف نظیر دوران دفاع مقدس، حمله منافقین و حوادث طبیعی از خودگذشتگی نشان دادند.
دکتر جهانگیری ادامه داد همه مردم ایران، مسئولین نظام و رهبر معظم انقلاب همگی با مردم زلزله زده استان کرمانشاه همصدا و همدل هستند و حتی یک نفر در کشور نیست که خود را شریک غم و مشکلات مردم استان کرمانشاه نداند.
معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: با تجربیاتی که در کشور وجود دارد، در 2 هفته گذشته کارهای خوبی برای کمک به زلزله زدگان انجام شده که البته همه این کارها وظیفه مسئولین بوده و خود مردم نیز با جوانمردی پای کار آمدند و در کنار ارتش، سپاه، نیروهای مسلح و مسئولین در صحنه حضور یافتند و همه تلاش ما این است که شرایط را به گونه ای ساماندهی کنیم که وضعیت مردم از دوران قبل از وقوع زلزله نیز بهتر شود.
وی با اشاره به مطالبات مردم روستای ناوفره مبنی بر افزایش تسهیلات و کمک های بلاعوض دولت افزود: هیچ مسئله و مشکلی از چشم دولت و دست اندرکاران پنهان نخواهد ماند و چنانچه کمبودهایی وجود داشته باشد، در جلسات تصمیم گیری برنامه ریزی های لازم صورت خواهد گرفت.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: امروز نیز جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور تعداد زیادی از اعضای دولت در سرپل ذهاب برگزار می شود و تلاش خواهیم کرد تصمیمات خوبی برای حل مشکلات مردم زلزله زده اتخاذ کنیم.
جهانگیری را در این سفر وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، رییس کل بانک مرکزی ، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون امور مجلس رئیس جمهوری، رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور همراهی می کنند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه تاکنون 483 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دیدند.
8066/3033 خبرنگار:فرزاد نویدی**انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.