مجتبی نیک کردار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد کانکس در محل و با هماهنگی و نظارت بنیاد مسکن نصب می شود.
او به کرسی چینی (زیرسازی ) برای نصب کانکس ها در روستاهای مناطق زلزله زده نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون در بیش از 500 روستا کرسی چینی برای استقرار کانکس ها انجام شده و در دیگر روستاها نیز در حال انجام است.
به گفته او، در مدت زمان 2 هفته کانکس ها را به مناطق زلزله زده انتقال می دهیم.
وی در ادامه گفت: ارزیابی واحدهای مسکونی خسارت دیده در شهرها به اتمام رسیده و کانکس تنها در اختیار خانواده هایی قرار می گیرد که واحدهای مسکونی آنها تخریب شده باشد.
وی از صاحبان وحداهایی که نیاز به تعمیر دارند خواست با مراجعه به بنیاد مسکن کمک های بلاعوض و تسهیلات تعمیرات را دریافت کنند و نسبت به تعمیر واحدهای خود اقدام نمایند.
وی با بیان اینکه پرداخت کمک های بلاعوض دولت و تسهیلات توسط بنیاد مسکن در حال پرداخت است، گفت: ضمانت این تسهیلات به صورت زنجیره ای است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه با اعلام اینکه کانکس مناطق زلزله زده توسط قرارگاه شهید جعفری سپاه پاسداران تهیه و با نظارت بنیاد مسکن نصب می شود، گفت: این قرارگاه اطلاعات تمام روستاها را در اختیار دارد و براساس اولویت هایی مانند سرد و کوهستانی بودن، از دست دادن سرپرست خانوار و فوت کردن یکی از اعضای خانواده کانکس ها را در روستاها توزیع می کنیم.
وی همچنین اظهار کرد که کمک های مردمی برای تهیه کانکس را هم قبول می کنیم و از مردم و خیران درخواست می کنیم برای هماهنگی در این موضوع با قرارگاه شهید جعفری سپاه با شماره تلفن 08342232815 تماس بگیرند.
نیک کردار در ادامه با بیان اینکه تجهیزات کانکس ها به صورت قطعات به مناطق زلزله زده انتقال داده می شود، گفت: این قطعات در روستاها بر روی کرسی ها و بدنه فلزی آماده شده نصب می شود.
وی اظهار کرد: ارزیابی در شهرهای زلزله زده با وجود اینکه مقداری طول کشید، به پایان رسید و به زودی جزئیات میزان خسارت های وارد شده را اعلام می کنیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه تاکنون 456 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
8066/3033 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.