مراد علی تاتار روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بیشترین میزان تخریب مدارس مربوط به بخش گهوار با 17 مدرسه است که برای بازسازی آنها 210 میلیارد ریال و برای 19 مدرسه آسیب دیده بخش مرکزی دالاهو نیز 120 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه به 40 درصد واحدهای مسکونی شهرستان دالاهو بین 10 تا 100 درصد وارد شده گفت: به هزار و 200 واحد مسکونی شهری و سه هزار و 500 خانه روستایی آسیب وارد شده است.

**خسارت 745 میلیارد ریالی بخش کشاورزی دالاهو
تاتار، میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی و دامی شهرستان دالاهو را 745 میلیارد ریال اعلام کرد.
فرماندار دالاهو در ادامه خبر از آسیب دیدن اداره میراث فرهنگی و قلعه یزدگرد و بناهای تاریخی این شهرستان خبر داد و گفت: کارشناسان بیش از 10 میلیارد ریال برای ترمیم و بازسازی مجموعه آثار تاریخی دالاهو برآورد کرده اند.
وی در ادامه گفت: برآورد دقیق خسارت های وارد شده به دیگر اماکن شهرستان در دست بررسی است.
تاتار در پایان گفت: همه زلزله زدگان شهرستان دالاهو اسکان یافته اند وهیچ گونه مشکلی از بابت آب، برق، غذا و چادر و پتو نداریم.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه روی داد که براساس آمارهای اعلام شده 436 کشته و بیش از 10 هزار و 203 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت کلی و جزیی وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
3209/8066 خبرنگار عباداله آذرگون ** انتشاردهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.