به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا مصری روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرمانشاه افزود: مردم زلزله زده قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلان غرب، ثلاث باباجانی و اسلام آباد دراین 30 سال گذشته 2 بار تمام هستی و زندگی خود را از دست داده اند و دیگر توان و بنیه بازسازی خانه های خود را ندارند و به شدت محتاج کمک هستند.
وی اظهار کرد: هرکس به اندازه توانش هر چقدر هم ناچیز باشد به زلزله زدگان قرض الحسنه بدهند زیرا خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایید قرض الحسنه بدهید که خدا چند برابر آن به شما باز می گرداند و این ایمان و باور ماست.
مصری، به تلاش مسئولان و نمایندگان برای جلب کمک بنگاه های بزرگ اقتصادی کشور در راستای بازسازی مناطق زلزله زده اشاره و اظهار کرد: در این چند روز با شرکت ها، تولیدی ها و نهادهای بزرگ اقتصادی در تماس هستیم که بتوانیم هر چه زودتر بازسازی مناطق آسیب دیده را شروع کنیم.
او به قول بنیاد برکت برای بازسازی مدارس زلزله زده و بنیاد مستعضفان برای تامین سیمان مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: با مدیریت و برنامه ریزی دقیق و حساب شده باید جلوی بی نظمی، دوباره کاری در ارائه خدمات را بگیریم و روش صحیح را اتخاذ کنیم.
وی با اشاره به سیل کمک های مردمی به طرف مناطق زلزله زده از نیروی انتظامی خواست با اقتدار جلوی چند نفر سوء استفاده چی که تعداد آنها بسیار کم است را بگیرد و مانع دلسردی مردم از کمک کردن نشوند.
این نماینده مجلس با تقدیر ویژه از زحمات تمام مسئولان کشوری و لشکری در خدمت رسانی به زلزله زدگان گفت: به خدا قسم مسئولانی را می شناسم در طول 48 ساعت لب به غذا نزدند و بی وقفه مشغول خدمت رسانی بودند.
وی در پایان از همه هموطنان و مردم استان خواست برای کمک به بازسازی مناطل زلزله زده پای کار باشند و روزهای آینده آنها را تنها نگذارند.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب (21آبان) به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
در این حادثه 436 نفر جان خود را از دست دادند و 10 هزار 203 نیز مصدوم شدند.
3209/8066 خبرنگار عباداله آذرگون** انتشاردهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.