به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا؛ این تیم متشکل از 13 نفر است که چهار نفر از آنان امروز وارد سرپل ذهاب شد و بقیه نیز چند روز بعد از اعلام لوازم مورد نیاز تیم، وارد منطقه می شوند.
دوخی لانگ Duhailang سرپرست این تیم به خبرنگار ایرنا گفت: این گروه با هماهنگی مسئولان امدادی ایران محیط را بررسی کرده و به بقیه گروه اعلام می کنند تا موارد مورد نیاز را برای ادامه امداد رسانی ها همراه خود بیاورند.
وی ادامه داد: اعضای این تیم دارای تخصص های امدادی، پزشکی و مهندسی بوده و برنامه آنها نیز علاوه بر کمک های امدادی پیشگیری از بیماری های عفونی در مناطق بحران زده و ساخت خانه ها با دیوارهای پیش ساخته هستند.
وی گفت: هم اکنون برخی از اقلام دارویی اولیه را به همراه آورده اما به محض ورود به مناطق آسیب دیده بخصوص روستایی اعلام نیاز می کنیم تا بقیه اعضا به همراه خود بیاورند.
وی امداد رسانی در سونامی فیلیپین و نپال را از دیگر فعالیت های این انجمن در سایر کشورهای جهان عنوان کرد.
به گزارش ایرنا هم اکنون به جز این تیم یک تیم 6 نفری پزشکی و امدادی انجمن مردم نهاد Humedica آلمان و یک زوج توریست ژاپنی در شهرستان سرپل ذهاب حضور دارند.
زلزله زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد که تاکنون (ظهر جمعه) 436 کشته و بیش از 10 هزار و 203 مصدوم در استان داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
6088/3034 خبرنگار:حسن حسین زاده **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.