هوشنگ بازوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جعل کننده این مطلب حتما یک معاند بوده و قصد داشته است که وقت مسئولان برای خدمت رسانی به زلزله زده های استان را بگیرد.
او افزود: به واحد حقوقی استانداری سپرده ایم که این اتهام و خبر جعلی را از طریق پلیس فتا پیگیری کند و تا آخر هم دنبال موضوع خواهیم بود.
از روز گذشته برخی صفحات و کانال های شبکه های مجازی در مطلبی به نقل از استاندار کرمانشاه ادعا کرده بودند که «شب زلزله به جهانگیری زنگ زدم گفت تو جشن تولد رئیس جمهور هستیم فردا پیگیر میشیم.»

** گور دسته جمعی نداریم
انتشار تصاویری از یک قبرستان در مناطق زلزله زده و این توضیح که در یک روستا بیش از 100 نفر به طور همزمان و بدون مجوز دفن شده اند، از دیگر خبرهای جنجال برانگیز امروز در فضای مجازی بود.
استاندار کرمانشاه در این باره هم به ایرنا گفت: وجود گور دسته جمعی در مناطق زلزله زده از بیخ و بن صحت ندارد.
به گفته بازوند، با توجه به وجود شرایط کنونی مناطق زلزله زده، برخی اقدام به انتشار مطالب نادرست منتشر می کنند.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون (ظهر جمعه) 436 کشته و بیش از 10 هزار و 203 مصدوم در استان داشته است.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که کل غرب کشور تا بخش هایی از تهران را لرزاند و مردم چندین کشور منطقه به ویژه عراق آن را احساس کردند.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دست کم 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7444/8066 خبرنگار:عبدالله الماسی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.