دکتر محمودرضا مرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اکنون 455 مصدوم در مراکز درمانی استان بستری هستند، افزود: بیشترین تعداد مصدومان با 132 نفر در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه بستری هستند.
او تعداد کل مصدومان ترخیص شده تا ظهر امروز جمعه را نیز هزار و 623 نفر اعلام کرد و گفت: همچنین 391 نفر نیز برای مداوا به خارج از استان کرمانشاه یعنی به تهران و همدان اعزام شده اند.
وی با بیان اینکه هزار و 325 نفر نیز تاکنون در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان تحت عمل جراحی قرار گرفتند، گفت: بیشترین میزان عمل جراحی به ترتیب با 420 مورد در بیمارستان طالقانی، 210 نفر در بیمارستان امام رضا (ع)،181 نفر در بیمارستان اسلام آباد غرب و 180 نفر در بیمارتسان امام حسین (ع) انجام شده است.
وی با بیان اینکه به محض ارسال خبر زلزله، کمیته بحران در دانشگاه با حضور تمامی معاونین دانشگاه تشکیل شد، گفت: با برنامه ریزی و تقسیم کار این کمیته و نیز کمک وزارت بهداشت و استانهای هم جوار خدا را شکر توانستیم اقدامات درمانی بسیار خوبی انجام دهیم هرچند شایستگی مردم ما بیش از اینهاست.
دکتر مرادی درمان را اولویت دوم حوزه کاری خود برای چند روز آینده اعلام کرد و گفت: ممکن است بیمارانی باشند که نیاز به عمل جراحی دوم و سومی هم داشته باشند که با تمهیدات صورت گرفته در وزارت بهداشت هزینه این عمل ها برای همه حتی افرادی که به تهران اعزام می شوند، رایگان می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ما هم اکنون مشکلی بابت نیروی انسانی نداریم، گفت: با توجه به اینکه بیمارستان های ما در 2 شهرستان اسلام آباد و سرپل ذهاب آسیب دیده اند برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و واکسیناسیون تصمیم بر این است که از کانکس های مخصوص استفاده کنیم.
دکتر مرادی با بیان اینکه 'هیچ خیری شاید از این مهم تر نباشد که به سلامت مردم اهمیت بدهیم' از اعلام آمادگی افراد خیری که قرار است وارد ساخت بیمارستان ،مراکز بهداشتی و خرید تجهیزات پزشکی بشوند خبر داد و ابراز امیدواری کرد بتوانیم به صورت عملی باری از دوش دولت برداریم.
او گفت: مردم اطمینان کنند که مسئولینی که پای کار هستند این اجازه را نمی دهند که مشکلی متوجه مردم عزیز ما شود و این موضوع که این مردم مرزنشین سالهای متمادی مشکلات جنگ را تحمل کردند از چشم هیچ مسئولی به دور نیست و به این مسئله توجه ویژه دارند.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شده که زیان ها و خسارت های مالی و جانی زیادی به بار آورده است.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این حادثه 436 نفر جان خود را از دست داده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.