مجتبی نیک کردار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 90 درصد آب و برق سرپل ذهاب وصل شده است، افزود: اکنون آب و برق حدود 90 درصد روستاها نیز وصل شده و مابقی هم تا پایان امروز انجام می شود.
وی در مورد وصل کردن آب برخی از روستاها نیز گفت: برای برقراری جریان آب در این روستاها نیاز به برق داریم که ابتدا باید برق روستاها را وصل کنیم که تا آخر امروز برق و آب این روستاها نیز وصل می شود.
او به وصل شدن 80 درصد از گاز مشترکان در شهر سرپل ذهاب نیز اشاره کرد و گفت: 20 درصد باقی مانده نیز امروز وصل می شود.
وی تمام تلاش دستگاه های عضو ستاد بحران استان کرمانشاه را در دسترس قرار دادن خدمات زیربنایی به مردم مناطق زلزله زده دانست و گفت: همه دستگاه ها به شدت مشغول کار هستند.
وی به کدر بودن آب برخی از مناطق زلزله زده نیز اشاره کرد و گفت: پرسنل آب و فاضلاب به دنبال از بین بردن کدورت آب هستند و دستگاه تصفیه آب در شهر سرپل ذهاب نیز نصب شده است.
جانشین ستاد بحران استانداری کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اقلام مورد نیاز مردم شامل آب، غذا و پتو به اندازه کافی در اختیار مردم مناطق زلزله زده گذاشته شده است، گفت: مردم این مناطق اکنون نیاز مبرم به چادر دارند و مشکلی اصلی مردم هم نداشتن چادر است.
نیک کردار افزود: در حال بررسی هستیم که کدام روستا فاقد چادر است که توزیع کنیم و امشب چادر مورد نیاز این روستاها را تامین می کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد که تا آخر امشب و در نهایت صبح فردا تمام امکانات مورد نیاز مردم مناطق زلزله زده به طور کامل در اختیار آنها قرار گیرد.
وی در ادامه به کاهش تدریجی تعداد پس لرزه ها نیز اشاره کرد و گفت: معنای این کاهش بازگشتن شرایط عادی منطقه است و مردم با عادی شدن شرایط می توانند به منازل خود برگردند و بیش از این زیر سرما نمانند.
او اظهار کرد: امروز جلسه بازسازی واحدهای خسارت دیده در مناطق زلزله زده را برگزار و برنامه های مورد نیاز در این مناطق را مصوب می کنیم.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
در این حادثه 432 نفر جان خود را از دست داده و 9 هزار 397 نیز مصدوم شدند.
3033/8066 خبرنگار: فرزاد نویدی**انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.