محمدرضا امیریان عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین در این مدت بیش از 200 هزار انواع کنسرو و 50 هزار بسته غذایی به مناطق زلزله زده ارسال شده است.
وی با بیان اینکه روز گذشته 80 کامیون حاوی موادغذایی و خوراکی و وسایل گرمایشی به مناطق زلزله زده ارسال شده، افزود: تا ظهر امروز هم حدود 85 کامیون دیگر حامل ضروریات به آن مناطق ارسال شده است.
امیریان گفت: علاوه بر این کامیون ها، 10 فروند بالگردی که در اختیار جمعیت هلال احمر استان قرار داده شده است نیز روزانه بین 20 تا 25 سورتی پرواز دارند و با حضور در مناطق زلزله زده و روستاهای صعب العبور کمک های مردمی و دولتی را به افراد می رساند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه خاطرنشان کرد: طی روز گذشته و امروز سعی شد به مناطقی مانند ازگله که گفته می شد کمتر مورد توجه و رسیدگی قرار گرفته اند نیز سرکشی شود.
وی گفت: از روز گذشته تا به حال کمک های مورد نیاز ازگله و روستاهای آن منطقه نیز با همکاری سپاه و ارتش توزیع شد تا قدری از مشکلات مردم مصیب دیده آن منطقه نیز کاسته شود.
امیریان با تاکید بر اینکه کمبودی به لحاظ چادر، پتو، لوازم گرمایشی، مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز زلزله زدگان نداریم، افزود: برای اینکه این کمک ها به صورت عادلانه میان افراد حادثه دیده توزیع شود خود افراد زلزله زده نیز باید با امدادگان همکاری کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه یادآوری کرد: شاید برخی از خانواده های کم جمعیت که منزل آن ها تخریب شده تاکنون 2 یا سه چادر تحویل گرفته باشند در حالی که خانواده های پرجمعیتی هستند که تنها یک چادر تحویل گرفته اند.
وی گفت: در این چند روز بسیاری از این خانواده ها به نیروهای امدادی مراجعه و خواستار تعویض چادر خود می شوند در حالی که بین خودشان می توانند این کار را انجام دهند.
امیریان در پایان اظهار کرد: یک هزار و 300 نفر از نیروهای امدادی و نجاتگر به همراه یک هزار نفر از داوطلبین و خیرین جمعیت در منطقه حضور پیدا کرده و به زلزله زدگان خدمات ارائه می کنند.
زمین لرزه مهیب یکشنبه شب (21 آبان) استان کرمانشاه که 7.3 ریشتر قدرت داشت، تاکنون 432 نفر کشته و 9397 مصدوم به جا گذاشته است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.