محمد رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی افراد آسیب دیده این شهرستان می توانند تا 15 روز پس از وقوع زلزله به دفاتر بیمه ایران مراجعه و نسبت به بیمه اموال خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه در این طرح خسارت وارد شده در اثر زلزله طبق تعرفه های بیمه ایران به آنان پرداخت می شود، ادامه داد: آسیب دیدگان شهری و روستایی می توانند در بخش های مختلف از جمله منازل مسکونی، واحدهای صنفی، انبارها، خودروها و ادوات کشاورزی خود را بیمه کنند.

** بیمه ایران در چهار استان زلزله زده به صورت آماده باش قرار دارد
به گفته مدیرکل بیمه های آتش سوزی بیمه ایران، این بیمه در استان های کرمانشاه، کردستان، ایلام و لرستان برای پرداخت خسارت به بیمه گذاران خود به صورت آماده باش در حال ارائه خدمت است.
رضایی افزود: بیمه ایران نخستین بیمه ای است که در مناطق زلزله زده برای پرداخت خسارت ها حضور یافته و از روز گذشته در کرمانشاه مستقر و سوابق تمامی بیمه گذاران خود را بررسی کرده است.
وی از تشکیل یک هزار پرونده بیمه برای پرداخت خسارت به بیمه گذاران مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد و گفت: بیمه ایران برای این تعداد پرونده حدود 300 میلیارد ریال تعهد خسارت دارد.
وی افزود: به علت میزان بالای خسارت ها در استان کرمانشاه مدیریت به صورت مرکزی از تهران و زیرنظر مستقیم مدیرعامل بیمه اداره می شود.
رضایی خاطرنشان کرد: در استان های کردستان، ایلام و لرستان نیز اداره کل هر استان به صورت مستقل اقدام به برآورد خسارت ها می کنند.
وی افزود: بیمه ایران در استان کرمانشاه بیمه گذاران را برای پرداخت خسارت شناسایی و با آنان تماس می گیرد و همچنین خود آنان نیز می توانند به اداره دارایی شهرستان مراجعه و نسبت به دریافت خسارت های خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه هشت اکیپ کارشناسی تا دیروز سه شنبه در سرپل ذهاب حضور داشتند گفت: با بررسی 72 پروند حدود 10 میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخت شد.
رضایی افزود: امروز چهارشنبه تعداد گروه های بررسی خسارت به 20 مورد افزایش پیدا می کند و همزمان بررسی ها در روستاها نیز فعال می شود.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه تاکنون بیش از 400 کشته و 7800 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده که از جمله آن می توان به تحریب کلی و جزیی 40 هزار واحد دیگر اشاره کرد.
8066/3034 خبرنگار:حسن حسین زاده ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.