به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، از تکنسین اورژانس تا نظامیان دلاوری که کیلومترها دورتر از خانه و کاشانه خود مانده اند تا در خدمت مردم زلزله زده سرپل ذهاب باشند.
مردم سرپل ذهاب هم اکنون دومین روزی است که با مشکلات پس از وقوع زلزله دست و پنجه نرم می کنند و در این بین نیروهایی از اکثر نقاط کشور برای همدردی و کمک به مردم حادثه دیده آمده اند.
امروز حضور نیروها و خدمات امدادی نسبت روز اول بیشتر شده است و مردم با آرامش بیشتری به دنبال دریافت خدمات امدادی هستند.
با وجود اینکه در ارائه خدمات برخی کمبودها وجود دارد اما در هر زمان کامیون های متعددی از نقاط مختلف کشور برای رساندن مایحتاج مردم زلزله زده وارد شهر می شوند.
از جمله این خدمات می توان به خودروهایی اشاره کرد که حامل مواد غذایی و آشامیدنی، پوشاک، پتو و چادرهای اسکان است که به محض ورود به شهر به دست مردم مردم می رسد.
نیروی انتظامی از ارگان هایی است که از ابتدای وقوع زلزله در شهرستان و برخی روستاهای اطراف آن نیروهای خود را مستقر کرده تا در این شرایط بحرانی امنیت مردم را تامین کند.
به گفته یکی از نیروهای یگان ویژه کرمانشاه که هم اکنون در شهر سرپل ذهاب حاضر است، نیروهای انتظامی از ساعت یک بامداد دوشنبه چند ساعت پس از وقوع زلزله در شهر حاضر شده اند.
ستوانیکم علیزاده ادامه داد: تامین امنیت مردم حادثه دیده از اولویت های این نیرو است اما خدمات دیگری نیز طی 2 روز گذشته از سوی این نیروها به مردم ارائه شده است.
وی با بیان اینکه امروز آرامش مردم به نسبت روز گذشته بیشتر است اظهار کرد همکاری آنان با نیروها نیز بیشتر شده و خود یاور ما در تامین امنیت مورد نیاز هستند.
وی ادامه داد در ابتدا نیروی انتطامی در نقاط مختلف شهر برای تامین اموال عمومی از جمله بانک ها، اداره ها و در مناطق تخریب شده مستقر شدیم تا سودجویان از این فرصت برای منافع خود استفاده نکنند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز همزمان با سایر نهادها نیروهای خود را در نقاط مختلف شهرستان سرپل ذهاب مستقر کرده اند تا گامی دیگر در ارائه خدمت به مردم حادثه دیده بردارند.
درجه داری از اهالی شهرستان اصفهان که با همرزمان خود در این مناطق حضور یافته می گوید پشتیبانی از گروه ها برای تسریع خدمات امدادی و حضور مستمردر سطح شهر و روستا اقداماتی است که همراه با همرزمان خود در این 2 روز انجام داده ایم.
استوار حسینی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران بیمارستان صحرایی را در کنار بیمارستان شهدای سرپل ذهاب دایر کرده و هم اکنون با همکاری اورژانس 115 مشغول مداوای بیماران است.
کارکنان وزارت بهداشت و اورژانس 115 نیز در ارایه خدمات فعالیت های چشمگیری داشته و به صورت شبانه روزی مشغول انتقال آسیب دیدگان و مداوای آنان را عهده دارد هستند به طوری به گفته پیرحسین کلیوند رئیس اورژانس کشور تا ظهر امروز حدود هفت هزار نفر را در نقاط مختلف مناطق زلزله زده ویزیت شده اند.
وی افزود: پزشکان، پرستاران و تکنسین های مختلفی از سطح کشور در این منطقه گرد هم آمده اند و با 70 دستگاه آمبولانس هشت اتوبوس آمبولانس 20 بالگرد اورژانش هوایی 2 هواپیمای بیمارستانی خدمات درمانی را ارائه می کنند.
صادق حیدرزاده، از تکنسین های اورژانس 115 حاضر در محل که از یاسوج به این محل آمده گفت: از حوالی صبح روز گذشته با همکاران در محل مستقر شده و ماموریت های مختلفی را در سطح شهر و مناطق روستایی انجام داده ایم.
وی ادامه داد با وجود اینکه بسیاری از تکنسین های حاضر حدود یک ماه هستند که در ماموریت بودند اما به محض اطلاع از وقوع زلزله در غرب کشور به صورت داوطلبانه به این محل اعزام شده اند.
وی گفت: مردم آسیب دیده علاوه بر اینکه جزیی از هموطنان ما هستند عشق به هم نوعان باعث شده تا کیلومترها دور از خانواده به یاری آسیب دیده ها بشتابیم.
آب اشامیدنی از دیگر نیازهای اساسی مردم آسیب دیده است که گشت کوتاهی در سطح می توان تلاش دستگاه های اجرایی استان های مختلف را برای تامین این نیاز مشاهده کرد.
هم اکنون شرکت های مختلف آب و فاضلاب استان های کشور از جمله کرمانشاه اصفهان و لرستان در شهر سرپل ذهاب حضوری گسترده دارند.
راننده ای که با تانکر آب مربوط به شرکت آب و فاصلاب اصفهان به سرپل ذهاب آمده است نیز با بیان اینکه حوالی ظهر دیروز به محل رسیده ایم و همراه همکاران در چند نقطه شهر و برخی روستاها مستقر شده ایم.
آب آشامیدنی از دیگر نیازهای اساسی مردم آسیب دیده است که گشت کوتاهی در سطح می توان تلاش دستگاه های اجرایی استان های مختلف را برای تامین این نیاز مشاهده کرد.
هم اکنون شرکت های مختلف آب و فاضلاب استان های کشور از جمله کرمانشاه اصفهان و لرستان در شهر سرپل ذهاب حضوری گسترده دارند.
2 جوان دیگری که به صورت خودجوش از شهر ساری به منطقه آمده و به دنبال کمک به مردم آسیب دیده است می گردند، مقابل مدیریت بحران سرپل ذهاب هستند و با یکی از سرتیم های امدادی هلال احمر گفت و گو می کنند.
یکی از این افراد خود را حسین احمدی معرفی می کند و به سرتیم هلال احمر می گوید گواهینامه لودر و پایه یک داریم و می خواهم کمک کنم که سرتیم هلال احمر نیز با استقبال از تصمیم این 2 نفر آنان را برای کمک در آواربرداری به همراه خود می برد.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه تاکنون بیش از 400 کشته و 7454 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده که از جمله آن می توان به تحریب کلی 12 هزار واحد مسکونی و آسیب دیدگی بیش از 15هزار واحد دیگر اشاره کرد.
8066/3034 خبرنگار:حسن حسین زاده ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.