پاشا مرادی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 67 هکتار باغ پسته در این شهرستان وجود دارد که تاکنون 20 هکتار آن به باروری رسیده است.
وی با بیان این که ثمردهی این محصول به مرحله اقتصادی رسیده است ، میانگین عملکرد هر هکتار از باغ های پسته این شهرستان را 2 تن ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود این مقدار در سال های آینده به سه تن در هر هکتار افزایش یابد.
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب اضافه کرد: ارقام پسته تولیدی این شهرستان از بهترین نوع کله قوچی و احمدآقایی و بادامی است که از ابتدای مهرماه تاکنون کار برداشت آغاز شده است.
مرادی با بیان این که مناطق چله، حیدریه و حومه از توابع گیلانغرب به لحاظ موقعیت آب و هوایی، برای کاشت و پرورش نهال پسته مناسب است ، گفت: پسته یکی از محصول های مهم باغی این شهرستان است که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگاری خوبی دارد.
وی سطح زیر کشت انواع محصولات باغی در گیلانغرب از جمله شامل زیتون، انار، شلیل، هلو، انگور، بادام و پسته را بیش از یک هزار هکتار اعلام کرد و گفت: سالیانه چهار هزار و 978 تن انواع محصولات باغی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
شهرستان گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب استان کرمانشاه ، 41 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد که سالیانه 134 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
7079/7398/3012/3033 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.