در این یادداشت آمده است: اینکه چندین سال پیاپی مقام معظم رهبری بر اجرای اقتصاد مقاومتی تاکید دارند صرفا به معنای یک شعار در ابتدای سال نیست که فقط آن را بنر و پوستر کرده و همه جا نصبش کنیم.
اقتصاد مقاومتی یک فرهنگ است. یک فرهنگ ناب اسلامی برای دوری از افراط و ریخت و پاش. چرا نمی آییم قدری از ریخت و پاشهای اداری خود را کنترل کنیم و سر و سامانی به آن دهیم. برگزاری این همه گردهمایی، سمینار و همایش بی نتیجه و صرف میلیون ها و میلیاردها تومان از پول بیت المال چه سنخیتی با اقتصاد مقاومتی دارد؟ همچنین این روزها که در آستانه فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی در ادارات هستیم اگر قدری درجه پکیج، شوفاژخانه و دیگر وسایل گرمایشی را کمتر کنیم و در ساعاتی که ادارات تعطیل است آنها را کلا خاموش کنیم قطعا می توانیم رقم کلانی را در زمینه مصرف سوخت و انرژی صرفه جویی کنیم که این خود از اصول اولیه اقتصاد مقاومتی است.
نکشاندن جلسات اداری به ساعات ناهار و شام و صرف هزینه های کلان برای چنین موارد غیر ضروری از دیگر ملزومات عمل به اقتصاد مقاومتی است و همچنین استفاده کالاهای داخلی در سیستم اداری و بهره مندی از تولیدات داخل استان برای پذیرایی و … در ادارات نیز همگام با اقتصاد مقاومتی است و کلا اینکه اگر نگاه ویژه تری به این اصول ساده اقتصاد مقاومتی داشته باشیم می توانیم حقوق پرسنل اداره خود را به موقع پرداخت کنیم و به جای این ریخت و پاش ها مانع از عدم پرداخت چند ماهه حقوق پرسنل شویم.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.