فرامرز اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امکانات استان هایی که معین ما نیستند از جمله قزوین و همچنین بخشی از امکانات مردمی سایر استان های غیرمعین به دلیل خدمات رسانی به زائران، به مرز مهران منتقل می شود.
وی اظهار کرد: امکانات و موکب های استان های معین و همچنین امکانات بخش دولتی برای خدمات رسانی به زائران کماکان در قصرشیرین مستقر است.
فرماندار قصرشیرین بیان کرد: چنانچه ظرف 2 روز آینده مرز رسمی خسروی بازگشایی نشود، به صلاحدید مسئولان بخشی از امکانات استان های معین برای خدمات رسانی به زائران، به مرز مهران منتقل می شود.
اکبری ادامه داد: مسئولان عالیرتبه کشورمان برای بازگشایی مرز رسمی خسروی با تمام قدرت در تلاشند تا شاهد تردد زائران از این مرز رسمی به عتبات عالیات باشیم.
طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین قرار شد امسال بخشی از زائران کشورمان و زائران اتباع خارجی از مرز رسمی خسروی در ایام اربعین حسینی به کربلای معلا عزیمت کنند که تاکنون زائری از این مرز خروج پیدا نکرده است.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.