به گزارش خبرنگار ایرنا، ابتدا مرکز فرهنگی هنری شماره 14 شهرک امام خمینی (ره ) شهر کرمانشاه با 35 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.
این مرکز فرهنگی هنری؛ دومین مرکز آموزش فراگیر استان کرمانشاه ویژه آموزش کودکان معلول با نیازهای خاص، سومین مرکز پست کتاب به شهرها و روستاهای دوردست به صورت رایگان، کلاس آموزشی مربیان، کتابخانه و اولین خوابگاه مربیان سراسر کشور در غرب کشور است.
مرکز فرهنگی هنری شماره 13 مسکن مهر شهرک دولت آباد با 21 میلیارد ریال اعتبار و زیربنای 950 متر مربع در 2 طبقه شامل کتابخانه، عرضه محصولات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و کلاس های مختلف آموزشی دومین مرکزی بود که بهره برداری رسید.
سومین مرکز فرهنگی و هنری در بوستان معلم با 20 میلیار ریال اعتبار به بهره برداری رسید که برای نخستین بار کلاس های آموزش عروسک سازی، نمایش عروسکی، تئاتر، استودیو ضبط فیلم و نمایش به صورت تخصصی و ویژه برای کودکان و نوجوانان در آن دایر خواهد شد.
افتتاح نخستین آزمایشگاه علوم و زیست شناسی ویژه کودکان، مرکز فروش کالاهای فرهنگی هنری کانون، کتابخانه سیار روستاهای ماهیدشت با پوشش 40 روستا، کتابخانه سیار روستایی استان کرمانشاه و افتتاح مرکز فرهنگی و هنری شماره سه شهرستان اسلام آبادغرب از جمله مراکزی بود که مورد بازدید و افتتاح مسئولان قرار گرفت.
معاون فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان کشور در حاشیه افتتاح مرکز شماره 13 کانون پرورش فکری کرمانشاه در جمع به خبرنگاران گفت: اعتبار همه این مراکز از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری تامین شده که نشان از اهمیت و توجه ویژه ایشان به امر آموزش و پرورش و کودکان و نوجوانان است.
رضا قمرزاده در ادامه کانون های پرورش فکری را مکمل آموزش و پرورش دانست و گفت: کانون های پرورش فکری کشور در ایام تابستان برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان با هدف آموزش غیر رسمی کودکان و نوجوانان تاسیس شده اند.
وی بیان داشت: در سطح کشور هزار کانون پرورش فکری و 170 کتابخانه سیار روستایی، 57 مرکز پست کتاب، سایت 24 کودک و 41 مرکز آموزش فراگیر مخصوص کودکان با نیازهای ویژه وجود دارد.
قمرزاده در پایان فعالیت کانون های پرورش فکری در استان کرمانشاه را بسیار مطلوب دانست و گفت: استان کرمانشاه جزء چهار استان برتر جشنواره کانون پرورش فکری کشور است.
مدیرکل سابق کانون پرورش فکری استان کرمانشاه نیز در جمع خبرنگان گفت: با افتتاح این مراکز فرهنگی و هنری در سطح استان تمامی مصوبات مرتبط با سفر مقام معظم رهبری به استان به طور صد درصد اجرا شده است.
رضا موزونی افزود: بسیاری از مراکز فرهنگی و هنری کودکان که امروز افتتاح شد در مناطق محروم قرار دارند که امیدواریم منجر به کشف استعدادها و پتانسیل خوب دانش آموزان این مناطق در زمینه های مختلف هنری و درسی شود.
وی ظرفیت این مراکز فرهنگی و هنری را بیش از هزار و 500 نفر دانست و گفت: امیدواریم دانش آموزان و کودکان نهایت استفاده را از این مراکز ببرند.
کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در 40 رشته مختلف هنری درسی به امر آموزش غیر رسمی می پردازند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت در غرب ایران واقع شده است.
3209/8066 خبرنگارعباداله آذرگون ** انتشاردهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.