به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند صبح یکشنبه در نشست کارشناسان اداره کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری و فرمانداری های استان کرمانشاه در محل استانداری افزود: ما به شدت نیازمند حضور مردم و بخش خصوصی در اقتصاد استان هستیم و برای بهبود وضع کنونی هیچ راهی جز برداشتن موانع سرمایه گذاری نداریم.
به گفته او 'اگر دفاتر بازرسی استانداری و فرمانداری ها نتوانند جواب مثبتی به مردم، بخش خصوصی، سرمایه گذاران و فعالان اجتماعی و اقتصادی بدهند، منجر به بی اعتمادی آنها خواهد شد.'
بازوند تاکید کرد: فساد اداری گاهی از بدنه میانی سازمان های دولتی شروع می شود که دفاتر بازرسی می توانند در جلوگیری از شکل ‌گیری این مفاسد نقش موثری ایفا کنند‌.
به اعتقاد او، هر چه جایگاه اداره کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری تقویت شود، به سود مدیریت ارشد استان است.

** اگر خوب عمل می شد، این همه نیروی مازاد نداشتیم
استاندار کرمانشاه در عین حال گفت: اگر دفاتر بازرسی استانداری و فرمانداری ها به خوبی نقش خود را ایفا می کردند، اکنون بسیاری از شهرداری ها با 50 درصد نیروی مازاد مواجه نبودند که در پرداخت حقوق آنان هم درمانده باشند.
او با تاکید بر نقش دفاتر بازرسی بر افزایش بهره وری سازمان های دولتی اظهار کرد: این دفاتر می توانند یک بازوی قدرتمند برای استانداری باشند و در کاهش مشکلات و برداشتن موانع نقش موثری ایفا کنند.
بازوند در پایان گفت: از اداره کل بازرسی استانداری با جدیت حمایت می کنم و امیدوارم دوران پیش رو برای دفاتر بازرسی دورانی طلایی باشد.
اداره کل بازرسی استانداری و دفاتر زیرمجموعه آن در فرمانداری های استان تحت هدایت مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور فعالیت می کنند.
ارتقای سلامت اداری، تقویت معیار قرار دادن قانون، حمایت از شفافیت مالی، بهبود دسترسی همگانی به اطلاعات، حفاظت از اموال عمومی، ملاک قرار دادن منشور حقوق شهروندی و تدوین و اجرای نظام ارزشیابی عملکرد استانداران، فرمانداران و بخشداران از مهمترین وظایف و اولویت های مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهرستان و 2 هزار و 620 روستا است که از این تعداد یک هزار و 700 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند.
7444/8066 خبرنگار: عبدالله الماسی ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.