به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی فعالان بخش گردشگری که در هتل لاله بیستون برگزار شد، اظهار داشت:
غبارآلود دیدن فضای استان مانع دیدن ظرفیت های کرمانشاه در راه توسعه می شود.
وی اظهار کرد: دانشگاه ها باید با ارائه راهکارهای مناسب هزینه های توسعه صنعت گردشگری را کاهش دهند.
بازوند با تاکید بر اینکه بیکاری یک دل نگرانی جدی برای استان کرمانشاه است، افزود: تمام خانواده های کرمانشاهی به نحوی گرفتار معضل بیکاری هستند.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: بیکاری بسیاری از معضلات اجتماعی، فرهنگی و امنیتی را ایحاد می‌کند از این رو توجه به مباحث اقتصادی، امنیت و بهبود وضعیت اجتماعی را در پیش دارد.
وی با بیان اینکه نگاه به مسائل استان کرمانشاه باید اقتصادی باشد، گفت: صنعت گردشگری در خاورمیانه به سرعت در حال پیشرفت است و ما نیز باید از آن استفاده کنیم.
استاندار کرمانشاه گفت: افکار عمومی با صنعت گردشگری آشنا هستند و آن را پذیرفته اند اما تاکنون نقش گردشگری در سفره های مردم مشاهده نمی شود.
بازوند تاکید کرد: که پتانسیل های گردشگری به اندازه یک چاه نفت برای کشور و منطقه ارزشمند هستند لذا باید دنبال حلقه های مفقوده بخش گردشگری باشیم و موانع پیش رو این صنعت را برطرف کنیم.
استاندار کرمانشاه افزود: امروز اگر همت کنیم می توانیم صنعت گردشگری را رونق دهیم و به عنوان پرچم دار توسعه استان مطرح کنیم.
وی با اشاره به اهمیت تبلیغات گفت: متاسفانه فضای استان کرمانشاه فضایی گردشگری نیست، ما باید از ظرفیت تبلیغات به منظور توسعه گردشگری و رونق اقتصادی کرمانشاه استفاده کنیم.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه ها به ویژه شهرداری ها باید نگاه گردشگری داشته باشد، گفت: مدیری که در راه انداختن کار دیگران گام ‌بر دارد مدیری انقلابی است.
بازوند اعلام کرد که تسهیلات لازم ‌به منظور سرمایه گذاری در بحش صنایع دستی و گردشگری به متقاضیان پرداخت می شود.
وی به بر توسعه بخش بوم گرمی و برگزاری جشنواره های مختلف در کرمانشاه تاکید کرد و گفت: وجود مرز ظرفیتی برای توسعه استان کرمانشاه محسوب می شود که باید از آن بخوبی استفاده کرد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید از ظرفیت های توریست سلامت استفاده کنیم، گفت: مردم هزینه فرصت سوزی ها و بیکاری استان را پرداخت می‌کنند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون بیش از 2 هزار 200 اثر آن ثبت ملی شده و مجموعه آثار تاریخی بیستون نیز در فهرست آثار جهانی قرار گرفته است.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.