دکتر حسین رضاپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه نحوه نگهداری برخی از کالاهای سلامت محور بسیار مهم است، افزود: مردم باید از سالم بودن محصولاتی همچون شیر خشک، غذای کودک و مکمل ها اطمینان داشته باشند و سپس آن را مصرف کنند.
وی کالاهای سلامت محور که از طریق قاچاق وارد کشور می شود و عرضه می گردد به عنوان تهدیدکنندگان سلامت افراد جامعه نام برد و گفت: این نوع کالاها را باید در مراکز مجاز و معتبر خریداری کرد.
او اظهار کرد: در هنگام خرید این محصولات باید توجه شود که دارای تاریخ انقضا و کد رهگیری است و سپس اقدام به تهیه و مصرف آن کنند.
مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنان خود به عملکرد این مدیریت اشاره کرد و گفت: امسال تاکنون مجوز فعالیت 23 داروخانه در استان صادر شده و شمار داروخانه های فعال از 245 مورد به 268 مورد افزایش یافته است.
رضا پور، به فعالیت 2 شرکت توزیع دارو در استان نیز اشاره کرد و افزود: اکنون در تهیه و توزیع دارو در استان کرمانشاه مشکلی نداریم و از مردم خواست از مصرف بی رویه دارو جلوگیری کنند.
وی همچنین گفت: این مدیریت سه میلیارد ریال به بیماران نیازمند به دارو در استان کمک کرده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که بخشی از کالای قاچاق از طریق مرزهای غیررسمی استان وارد کشور می شود.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.