به گزارش خبرنگار ایرنا، مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه قرار است در زمینی به مساحت 14 هکتار و در فضای تاسیساتی 12 هزار و 500 متر مربع احداث شود.
برای این مرکز فرهنگی بخش های مختلفی درنظر گرفته شده از جمله اینکه موزه و نمایشگاه دفاع مقدس در فضایی به مقدار پنج هزار و 660 متر و سالن همایش، خدمات و پذیرایی به مساحت سه هزار و 400 متر احداث شد.
ساخت مسجد، مرکز پژوهشی و آموزشی، کتابخانه، ساختمان اداری و اقامتی، رستوران، فروشگاه محصولات فرهنگی و آمفی تئاتر روباز از جمله دیگر اماکنی است که قرار است در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه ساخته شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در این مراسم، با ابراز خرسندی از آغاز عملیات اجرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس کرمانشاه، گفت: مردم این دیار در دوران جنگ تحمیلی رشادت های فراوانی از خود نشان دادند اما با این وجود جزو 10 استان آخر کشور در ایجاد باغ موزه دفاع مقدس هستیم.
سرهنگ پاسدار مرادعلی محمدی با اشاره به تقدیم 9 هزار و 800 شهید دوران دفاع مقدس، گفت: این تعداد شهید 14 درصد کل شهدای جنگ تحمیلی را شامل می شود.
وی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه همچنین بیش از 20 هزار جانباز و یک هزار و 780 آزاده سرافراز را تقدیم اسلام و انقلاب کرده و در راه دفاع از حرم ائمه اطهار (ع) نیز 14 شهید را تقدیم کرده است.
سرهنگ محمدی یادآوری کرد: 16 هزار رزمنده مهمان نیز در نوار مرزی استان کرمانشاه به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه در ادامه از اعزام 170 هزار رزمنده از استان به جبهه های نبرد حق علیه باطل اشاره و تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس 30 عملیات کوچک، متوسط و بزرگ در این استان انجام گرفته است.
وی همچنین در پایان از تهیه مجموعه 10 جلدی دائره المعارف دفاع مقدس استان ظرف مدت چهار سال آینده خبر داد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.