به گزارش خبرنگار ایرنا، مسلم الماسی روز سه شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری پاوه افزود: دستگاه قضائی به تنهایی قادر به پیشگیری از وقوع جرائم نیست.
وی خواستار تلاش و ارائه راهکارهای عملی از سوی دستگاههای اجرایی و توصیه ها و رهنمودهای روحانیت منطقه برای پیشگیری از قاچاق و تجاوز و تصرف اراضی منابع ملی شهرستان شد.
الماسی یکی از محورهای کار شورای پیشگیری را جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و فاقد پارکینگ عنوان کرد و گفت: پیامد این ساخت و سازها ترافیک موجود شهر پاوه است و برای رفع این معضل باید فرهنگ سازی در بین مردم صورت گیرد.
وی پیامدها و تبعات قاچاق را خدشه دار شدن امنیت و آسیب جدی به تولید ملی عنوان کرد و گفت: نقش آموزش و پرورش در این راستا مهم و حائز اهمیت است. دادستان عمومی و انقلاب پاوه با بیان اینکه بعد از بروز جرم و جرائم در جامعه نگاه مردم و افراد جامعه در وهله اول به دستگاه قضائی و ضابطان این قوه است که به طور قطع دیدگاه صحیحی نیست.
الماسی افزود: دستگاه قضایی معلول ها را بررسی می کند در حالی که باید دستگاههای اجرایی و بخصوص فرهنگی علل و ریشه هایی را که منجر به جرم می شوند باید شناسایی و برای پیشگیری از جرم اقدام نمایند و این همان عزم و اراده همگانی است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه نیز با اشاره به نقش آموزش و پرورش در شکل گیری شخصیتی افراد جامعه بر برگزاری دوره های آموزشی و نشست های بصیرت افزایی به منظور آگاهی بخشی به دانش آموزان را در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و دینی مورد تأکید قرار داد.
سرهنگ سعید بهشتی راد، منشاء بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی و بخصوص تندروی و افراطی گری ها را عدم شناخت و آگاهی افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان دانست.
معاون فرماندار پاوه هم قاچاق را در افت تحصیلی دانش آموزان و بنیه علمی منطقه تأثیرگذار دانست و گفت: اگر دستگاههای فرهنگی در شهرستان وظایف خود را بخوبی انجام دهند میزان آسیب های اجتماعی بسیار کاهش خواهد یافت.
سید نجیب میرانی افزود: برای پیشگیری از وقوع جرائم باید دستگاه قضائی به عنوان حامی و پشتیبان دستگاههای اجرایی عمل کند.
رئیس اداره منابع طبیعی پاوه هم از حمایت و پشتیبانی دستگاه قضائی و ادارات این شهرستان در راستای حفاظت از منابع ملی قدردانی کرد.
یادگار غالبی افزود: از 79 هزار هکتار مساحت شهرستان 73 هزار هکتار منابع ملی است که 92 درصد مساحت شهرستان را تشکیل می دهد.
وی با بیان اینکه 114 پرونده تصرف و تجاوز به منابع ملی را در دست اقدام داریم، گفت: فقط حکم خلعیت این عرصه ها و بازگشت آنها به منابع ملی عامل بازدارنده در پیشگیری از تجاوز و تصرف به عرصه های منابع ملی است.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد که به دلیل اعتقادات و باورهای دینی مردم آن همواره به عنوان یکی از شهرستانهای پاک کشور یاد می شود.
7448/8066 خبرنگار:محمدهادی زامیاد ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.