علی محمد زورآوند در گفت , گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هوای امروز برای اغلب نقاط استان نیمه ابری تا تمام ابری و همراه با وزش باد پیش بینی می شود.
وی تصریح کرد: این شرایط ممکن است سبب بارش های رگباری برای برخی شهرهای استان نظیر پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و حتی دالاهو و اسلام آبادغرب شود.
زورآوند ادامه داد: از فردا نیز تا پایان هفته پدیده قابل توجهی برای جو استان پیش بینی نمی شود و تنها شاهد افزایش تدریجی دمای هوا در نقاط مختلف خواهیم بود.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه در ادامه به دمای برخی مناطق استان نیز اشاره کرد و گفت: امروز سومار با حداکثر دمای 32 درجه بالای صفر گرمترین و امشب نیز کنگاور با حداقل دمای هفت درجه بالای خنک ترین نقطه استان خواهد بود.
وی تصریح کرد: دمای هوای امروز شهر کرمانشاه نیز امروز در گرمترین ساعت به 26 درجه بالای صفر و امشب در خنک ترین حالت به 26 درجه بالای صفر می رسد.
زورآوند در ادامه با بیان اینکه در سال زراعی جاری به طور میانگین حدود 6 میلی متر باران در کشور باریده است، گفت: استان کرمانشاه هنوز بارشی برایش ثبت نشده است.
معاون هواشناسی کرمانشاه خاطرنشان کرد: متاسفانه آنگونه که به نظر می رسد بارش های فصل پائیز امسال نیز شرایط مناسبی ندارد به گونه ای که به احتمال فراوان نصف حد نرمال شاهد بارندگی در سطح باشیم.
وی گفت: در حالی که حد نرمال بارش برای سه ماه مهر، آبان و آذر حدود 160 تا 170 میلی متر است، آخرین نقشه های پیش یابی نشان می دهد بارش های پائیز در کرمانشاه بین 70 تا 80 میلی متر خواهد بود.
در سال زراعی گذشته ( اول مهر 95 تا 31 شهریور 96) میانگین بارش های استان کرمانشاه به حدود 467 میلی متر رسید تا کرمانشاه در زمره 6 استان اول کشور از نظر میانگین بارندگی قرار بگیرد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.