فرامرز اکبری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: دستگاه های اجرایی با تمام توان در حال آماده سازی زیرساخت های موجود در مرز رسمی خسروی هستند تا خدمات مطلوبی به زائران اربعین حسینی ارائه شود.
وی افزود: برگزاری همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق بی شک هیچ گونه تاثیر منفی در اعزام زائران اربعین حسینی از طریق مرز خسروی نخواهد داشت.
وی ادامه داد: کمیته های 15 گانه ستاد اربعین استان کرمانشاه نیز با بهره گیری از ظرفیت های موجود و تقویت زیرساخت ها در تلاشند تا خدمات مطلوبی به زائران اربعین حسینی ارائه دهند.
فرماندار قصرشیرین با بیان این که تردد زائران از مرز رسمی خسروی به عتبات عالیات از اول ماه صفر آغاز می شود ، اضافه کرد که تردد زائران به شکل انفرادی و کاروانی به کربلای معلی و مکان های مقدس عراق از مرز رسمی خسروی در این شهرستان همچنان ممنوع است و این مرز به صورت یک طرفه برای ورود زائران عراقی به کشورمان باز است.
اکبری اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و آب و هوای مطلوب قصرشیرین در این فصل از سال ، مسافت کوتاه نقطه صفر مرز رسمی خسروی تا عتبات عالیات و کربلای معلی و همچنین وجود زیرساخت های مناسب از جمله راه های دسترسی مطلوب در بزرگ راه کربلا، امسال شاهد افزایش بیش از 500 هزار تن از زائران از مرز رسمی خسروی به عتبات عالیات خواهیم بود.
وی از جمله اقدام های صورت گرفته برای ایام اربعین حسینی در قصرشیرین را ایجاد توقف گاه در 200 هکتار زمین، احداث 500 چشمه سرویس بهداشتی در مسیر توقف گاه ها ، مراکز اسکان ، اردوگاه ها و پایانه بین المللی مرز خسروی ، تامین روشنایی ، انجام و بهسازی روکش آسفالت و مسیرهای ارتباطی ، تقویت آنتن دهی شبکه تلفن همراه و پهنای باند اینترنت ، تامین آب آشامیدنی و افزایش گیت های گذرنامه برای خروج زائران ذکر کرد.
با پیگیری مسئولان استان و با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده است.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3033 خبرنگار:فرزین مدرسی **انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.