به گزارش خبرنگار ایرنا، رشید جلیلیان روز سه شنبه در اولین همایش کارآفرینی، بازاریابی و رونق کسب و کار در مجتمع فرهنگی و هنری جوانرود افزود: این شهرستان طی 2 سال متوالی رتبه برتر در زمینه ایجاد اشتغال در بین 14 شهرستان های دیگر را کسب کرده است.
وی اظهار کرد: به کارآفرینانی که مددجویان کمیته امداد را در کارگاه های خود جای دهند، یک میلیارد ریال تسهیلات با بهره کم و کمیته امداد نیز 2 سال بیمه آنان را پرداخت می کند.
معاون فرماندار جوانرود نیز در این همایش از کاهش 14 درصدی نرخ بیکاری در این شهرستان خبر داد و گفت: براساس سرشماری مرکز آمار ایران نرخ بیکاری جوانرود از 46.9 درصد در سال 90 به 32/6 درصد در سال 95 رسیده است.
کمال شهسواری افزود: بیکاری و ایجاد اشتغال یکی از موضوعات مهمی است که به شدت مورد توجه دولت و مسئولان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه امسال به عنوان سال اشتغال و تولید نامگذاری شده است، اظهار داشت: باید با یک عزم همگانی در راستای اشتغال شهرستان گام بر داریم.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه نیز با اشاره به جایگاه کار و کارآفرینی گفت: مشاغل کوچک شیوه مناسبی برای ایجاد اشتغال و فرهنگ کارو کارآفرینی است.
داوود ناصری امید، با انتقاد از سیاست های نظام آموزشی افزود: سیاست های آموزشی غیرکارشناسی بوده و نیازسنجی ها متناسب با نیازهای بازار کار را رعایت نکرده ایم.
وی با بیان اینکه رییس جمهوری زنگ مهر را در یکی از مدارس فنی و حرفه ای نواخته است، اظهار داشت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید به دنبال تغییر نگرش از مدرک گرایی به سمت حرفه آموزی است.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7453/8066 خبرنگار:بهمن کریمی ** انتشاردهنده: بهمن کریمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.