به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان، بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 96-97 بود که 326 هزار دانش آموز کرمانشاهی همزمان با فرا رسیدن اول مهر ماه روانه کلاس های درس شدند.
از مجموع کل دانش آموزان، 163 هزار و 262 نفر آنان را پسران، 148 هزار و 455 نفر را دختران و 14 هزار و 825 نفر را نیز افراد پیش دبستانی تشکیل می دهند.
در بین دانش آموزان استان، 173 هزار نفر آنان در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند، 73 هزار دانش آموز نیز در مقطع متوسطه اول و 70 هزار و 400 نفر نیز در مقطع متوسطه دوم در حال تحصیل هستند.
تعداد دانش آموزان پایه اول ابتدایی که امسال برای اولین بار به مدرسه رفتند نیز حدود 30 هزار نفر بود.

** دانش آموزان مهمترین عنصر در چرخه آموزش و پرورش هستند
استاندار کرمانشاه نیز در مراسم بازگشایی مدارس گفت: دانش آموزان مهمترین عنصر در چرخه آموزش و پرورش هستند و بدون تلاش و کوشش دانش آموزان، امکانات آموزشی مطلوب هم نتیجه لازم را نخواهد داشت.
اسداله رازنی اضافه کرد: 37 سال قبل دشمن بعثی با پشتیبانی نظام استکبار جهانی قصد نابودی نظام و به ذلت کشاندن ملت ما را داشتند که با رشادتهای مردم و رهبری داهیانه امام راحل ناکام ماندند، در دوران دفاع مقدس 36 هزار شهید دانش آموز در کل کشور، و 572 شهید از دانش آموزان استان این پیروزی را رقم زدند که به روحشان درود می فرستیم.
وی با بیان اینکه مسیر سعادت فردی و اجتماعی بشر از مسیر آموزش و پرورش می گذرد، گفت: سعادت بدون دانش، علم و تلاش و کوشش بر شانه کسی نخواهد نشست.

** شهردار کرمانشاه ابقا شد
اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه در نشست عصر یکشنبه (دوم مهر) با هشت رای موافق ' آرش رضایی' شهردار فعلی را ابقا کردند.
رسول آزادی رییس شورای اسلامی شهر کرمانشاه پس از ابقای شهردار، ابراز امیدواری کرد که وی بتواند زمینه های توسعه هرچه بیشتر کلانشهر کرمانشاه را فراهم کند.
او گفت: از امروز شهردار کرمانشاه مورد حمایت اعضای شورا است تا با همکاری و هم افزایی هرچه بیشتر زمینه توسعه و پیشرفت این دیار فراهم شود.

**هوشنگ بازوند به عنوان استاندار کرمانشاه منصوب شد
هیات دولت در جلسه روز یکشنبه دوم مهر ماه 96 'هوشنگ بازوند' را به عنوان استاندار کرمانشاه منصوب کرد.
هوشنگ بازوند که اهل شهرستان نهاوند استان همدان است پیش از این استاندار لرستان بود و علاوه بر آن بعنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استانهای همدان، مرکزی و لرستان فعالیت داشته است.
اسداله رازانی استاندار پیشین کرمانشاه نیز به مدت 2 سال سکان استانداری کرمانشاه را در دست داشت.

**عملیات صدور ویزای انفرادی اربعین حسینی 96 در کرمانشاه آغاز شد
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: اولین مرحله صدور ویزای اربعین حسینی سال 96 (تحت سامانه سماح) از روز دوشنبه (سوم مهر) از سوی کنسولگری کشور عراق در کرمانشاه صادر شد.
'حامد دارابی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیرو توافق های صورت گرفته از سوی ستاد اربعین مرکز با سفارت عراق در تهران و سه کنسولگری این کشور در شهرهای اهواز، مشهد و کرمانشاه، روند صدور ویزای اربعین آغاز شد.
دارابی تصریح کرد: براساس تقسیم بندی صورت گرفته، ویزای زائران استان های کرمانشاه، کردستان، همدان و لرستان توسط کنسولگری کشور عراق در کرمانشاه صادر می شود که از صبح امروز تنها ویزاهای استان کرمانشاه صادر و تاکنون گذرنامه ای از سه استان دیگر به این مدیریت واصل نشده است.
در اربعین سال جاری مرز خسروی میزبان 400 هزار نفر زائرین استان های کرمانشاه، همدان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان خواهد بود.
قرار است 30 هزار تن از زائران دیگر کشورها نیز از طریق مرز خسروی وارد عراق شوند.

**بهره برداری از مرحله اول قطارشهری کرمانشاه به 8 هزارمیلیارد ریال اعتبارنیاز دارد
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه گفت: بهره برداری از مرحله اول این پروژه ظرف چهار سال آینده به هشت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
سعید سلیم ساسانی پس از بازدید خبرنگاران از پروژه قطار شهری کرمانشاه اظهار کرد: اعتباری که برای اجرای پروژه در سال 96 اختصاص یافته 550 میلیارد ریال است که تنها 23 درصد آن تخصیص یافته است.
وی افزود: به طور میانگین پروژه قطار شهری کرمانشاه سالانه 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که برای جبران کسری درصدد هستیم تا از طریق فاینانس و فروش اوراق باقیمانده اعتبار مورد نیاز را جذب کنیم.
سلیم ساسانی همچنین کل اعتبار مورد نیاز برای احداث پروژه قطار شهری در 2 فاز را 15 هزار و 840 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: قرار است این اعتبار از محل اعتبارات دولتی، سهم شهرداری از واگذاری اراضی، فروش اوراق مشارکت و فاینانس تامین شود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه، میانگین پیشرفت کل پروژه را حدود 10 درصد عنوان کرد و افزود: مرحله اول این پروژه حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

**رزمایش حیدر کرار اقتدار و کارآمدی نیروی زمینی ارتش را نشان داد
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش بزرگ حیدر کرار در مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین، گوشه هایی از اقتدار، توانمندی و کارآمدی یگان های ولایت مدار نیروی زمینی ارتش را به منصه ظهور رساند.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری در حاشیه برگزاری این رزمایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مرز خسروی، افزود: اکنون نیروی زمینی وارد یک تحول عظیم ساختاری در ابعاد مختلف آمادگی رزمی شده است.
وی اظهار کرد: بهترین جایی که می شود از عملکرد یک یگان با تحرک و دارای قدرت تهاجمی نتیجه گرفت، انجام یک رزمایش میدانی است که رزمایش حیدر کرار نیز در همین راستا انجام شد.
امیر سرتیپ حیدری بیان کرد: در این رزمایش نیروهای واکنش سریع مخصوص و نیروهای متحرک هجومی و همچنین یگان های زرهی هجومی با آمادگی کامل حضور پیدا کرده اند و توانستیم یک آمادگی و رزمایش خوبی را به منصه ظهور برسانیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون امنیت کامل در مرزهای کشورمان حکم فرماست، افزود: امروز نیروهای مسلح کشورمان در اوج آمادگی و با قابلیت های بسیار بالا فراتر از مرزهای کشور با مشارکت نیروهای نظامی سایر کشورهای همسایه می توانند امنیت منطقه ای را تضمین کنند.

**کرمانشاه رتبه اول کشور در صدور حکم کار مجازات جایگزین حبس را دارد
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از صدور نزدیک به 153 هزار ساعت کار مجازات، جایگزین حبس در محاکم قضایی استان خبر داد و گفت: در این خصوص رتبه اول کشور را داریم.
محمدرضا عدالتخواه در نشست با مسئولان ادارات و سازمانهای کرمانشاه که به موضوع هماهنگی در جهت اجرای ماده قانونی مجازات های جایگزین حبس اختصاص داشت، اظهار کرد: کرمانشاه در زمینه مجازات های جایگزین حبس از استانهای پیشرو محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود نتیجه اجرای موفقیت آمیز این ماده قانونی کاهش جمعیت کیفری زندان ها به یک پنجاهم حجم موجود خواهد بود.
عدالتخواه تصریح کرد: بیش از 90 درصد مجازات های صورت گرفته در استان مربوط به جرائم خفیف هستند که می توانند مشمول قانون کار مجازات جایگزین حبس شود.

** شهدای دفاع مقدس ومدافع حرم بصیرت خود را از حضرت عباس(ع) الگو گرفته اند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: شهدای جان برکف و غیرتمند انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم، بصیرت عاشورایی و ولایتمداری خود را از حضرت ابوالفضل العباس (ع) الگو گرفته اند.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، با تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان اظهار کرد: در شب و روز عاشورا صحنه های زیبایی خلق شد که یکی از این صحنه ها اعلام وفاداری حضرت عباس (ع) به امام حسین (ع) بود و با شجاعت کم نظیر خود درس وفاداری را به جهانیان آموخت.
وی خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) امام عصر خود بود و حضرت ابوالفضل (ع) نیز با تبعیت محض و وفاداری مطلق به ایشان، درس ولایتمداری را به ما آموخت.
آیت الله علما گفت: در دوران دفاع مقدس و در زمان کنونی نیز رزمندگان و مدافعان حرم با الگوبرداری از بصیرت علمدار سپاه امام حسین (ع) به نبرد با دشمنان اسلام پرداختند تا انقلاب اسلامی به یک قدرت جهانی تبدیل شود.

** اهل سنت ارادت قلبی به اهل بیت پیامبر (ص) دارند
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، با تاکید بر ارادت قلبی اهل سنت به اهل بیت پیامبر (ص)، توصیه اکید مذهبی به ادای احترام خاص و ویژه به خاندان نبوی کرد.
ماموستا مُلا محمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد امام شافعی، به موضع روشن و صریح اهل سنت در مورد واقعه دردآور عاشورا در کتب و منابع فقهی اهل سنت استناد کرد و گفت: خوشبختانه روز به روز با ارتقا سطح آگاهی های دینی و مذهبی در جامعه و تمرکز بر مشترکات و پرهیز از متفرقات، پایه های وحدت و تقریب بین مذاهب قوی تر شده است.
وی یادآور شد که امروز شاهد آن هستیم که در استان چند قومیتی و چند مذهبی کرمانشاه احترام به مقدسات دینی و مذهبی در نهایت خود قرار دارد و باید همگان در حفظ این وحدت کوشا باشیم.

** مراسم تشییع پیکر مطهر شهید ابوالفضل بیگی نیا در کرمانشاه برگزار شد
مراسم تشییع پیکر شهید ستوان یکم ابوالفضل بیگی نیا که در سانحه سقوط بالگرد هوانیروز در شمال غرب کشور به شهادت رسیده بود، روز شنبه همزمان با تاسوعای حسینی در کرمانشاه با حضور مردم قدرشناس و عزادار برگزار شد.
پیکر پاک شهید بیگی نیا پس از اقامه نماز میت توسط آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با حضور مردم و همرزمانش از مقابل مسجد جامع تا میدان آزادی این شهر تشییع شد.
شهید بیگی ‌نیا از پرسنل فنی پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه بود که در حادثه سقوط بالگرد در ارومیه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

** کرمانشاه در سوگ امام حسین و 72 یار باوفایش
همزمان با فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورا مردم استان کرمانشاه در هر گوشه و کناری بیرق های عزا را بر فراز هر کوی و برزن برافراشتند و همراه با عرشیان و فرشیان سوگوار حسین بن علی (ع) امام تشنه لب شدند.
ماه محرم، ماه غم و اندوه و مصیبت مسلمانان و بلکه آزادی خواهان جهان است، ماهی که در آن درس استقامت، مبارزه با ظلم و فدا کردن عزیزترین کسانت در راه اعتقادات را به انسان ها می آموزد.
آیین های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور مردم عزادار استان و بیش از 2 هزار هیات مذهبی کرمانشاه برگزار شد.
7458/8066 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.