به گزارش خبرنگار ایرنا، هیات های مختلف عزاداری در قالب دسته های سینه زن و زنجیر زن از صبح روز یکشنبه در خیابان های سطح شهر تا محل گلزار شهدای قصرشیرین به عزاداری پرداختند و همزمان با اذان ظهر عاشورا، نماز ظهر را به امامت حجت الاسلام علی ملکی امام جمعه قصرشیرین اقامه کردند.
نمازگزاران سیاه پوش با چشمانی اشکبار و سوگوار با اقامه نماز در صف های به هم پیوسته عظمت اسلام را به نمایش گذاشتند و به یاد نماز آخر سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) این فریضه واجب را که هدف اصلی قیام آن حضرت بود به جا آوردند.
نمازگزاران سوگوار در بین 2 نماز با بهره گیری از مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ شهدای کربلا و اسرای نینوا عزاداری کردند و بر سر و سینه زدند.
همچنین آیین زیارت عاشورا نیز صبح امروز بر مزار شهدای گلگون کفن قصرشیرین از سوی سوگواران حسینی قرائت شد.
امام جمعه قصرشیرین نیز پس از اقامه نماز ظهر عاشورا در جمع عزاداران حسینی، بر لزوم تبیین واقعه عظیم کربلا در بین مردم تاکید کرد.
سوگواران قصرشیرینی همچنین از صبح امروز در قالب دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در هیات های عزاداری، خیابان های سطح شهر را پر از اشک و ناله و ماتم کردند تا اینگونه عشق و ارادات خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهار (ع) خالصانه ادا کنند و در سوگ مصایبی که بر امام حسین (ع) و خاندانش در کربلای معلا گذشت نوحه سرایی کردند.
سوگواران و عزاداران در گیلانغرب نیز پس از برپایی آیین عزاداری در قالب دست های سینه زن و زنجیر زن، نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) به امامت یکی از روحانیان این شهر اقامه کردند.
همچنین آیین عزاداری روز عاشورا در سرپل ذهاب نیز با حضور هزاران تن از مردم مومن و متدین این شهرستان برگزار شد و با فرارسیدن اذان ظهر، مردم این شهر مرزی نیز به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) و یاران باوفایشان نماز ظهر عاشورا را به امامت امام جمعه سرپل ذهاب اقامه کردند.
شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه در مجموع بیش از 220 هزار تن جمعیت دارند که پیرو مذاهب مختلف اسلامی شیعه ، سنی و اهل حق هستند.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.